דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

עצרות יום הזיכרון לשואה ולגבורה 2024 במשואה, ביד מרדכי ובבית לוחמי הגטאות

יום הזיכרון לשואה ולגבורה יחול ביום שני, 6.5, וכמדי שנה יערכו העצרות המרכזיות באנדרטה ביד מרדכי, במכון משואה בתל יצחק, ובבית לוחמי הגטאות
בתמונה: ילדי בוכנוואלד בדרך לבית ההבראה באונאי, צרפת, שנשכר על ידי אוז"ה, ארגון צדקה יהודי צרפתי
בתמונה: ילדי בוכנוואלד בדרך לבית ההבראה באונאי, צרפת, שנשכר על ידי אוז"ה, ארגון צדקה יהודי צרפתי

העצרת השנתית ביד מרדכי לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה, תיערך בערב יום הזיכרון, יום ראשון הקרוב ה-5.5, בשעה 19:30. העצרת, שמתקיימת למרגלות האנדרטה לזכרו של מרדכי אנילביץ' כבר למעלה מ-60 שנה ומשלבת באופן סמלי את זיכרון השואה וההתנגדות לנאצים יחד עם הקרב ההיסטורי שהתקיים בקיבוץ מול המצרים במלחמת העצמאות, תתקיים השנה בצל אירועי השבעה באוקטובר ולראשונה מאז הטבח תתקיים עצרת ציבורית רחבה בנגב המערבי. השבעה באוקטובר חידד שוב את החשיבות העצומה של התיישבות יהודית בנגב המערבי מבחינה לאומית, ביטחונית ואסטרטגית ואת חשיבות האחיזה בקרקע והשמירה עליה, ולכן חשוב לקיים את העצרת גם השנה, וזאת למרות שעדיין רבים מתושבי האזור לא שבו לביתם ועשרות מהם עדיין מצויים בשבי חמאס. העצרת תהיה במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, ויו"ר האופוזיציה ח״כ יאיר לפיד, ובנוסף אליהם יישאו דברים גם יו"ר קק"ל יפעת עובדיה לוסקי, מזכ"ל התנועה הקיבוצית ליאור שמחה ומנהל הקהילה של יד מרדכי עומרי פרי. את העצרת תנחה עיתונאית חדשות 13 נטעלי שם טוב, ובחלק האמנותי ישתתפו בועז שרעבי, אמרי דדון, נטע ברזילי ומקהלת המועצה האזורית חוף אשקלון. בנוסף לתושבי הנגב המערבי ,ייקחו חלק בעצרת גם חניכי תנועות הנוער, כוחות ההצלה והביטחון, מוזמנים ואנשי ציבור. העצרת מתקיימת בכפוף להנחיות פיקוד העורף ותשודר בשידור חי בערוץ 13.

עצרת הזיכרון הממלכתית לשואה ולגבורה שתיערך גם היא ביום ראשון בשעה 20:00 באמפיתיאטרון של מכון משואה בתל יצחק, תעמוד השנה בסימן "הנשכחות שאי אפשר לשכוח", ובמרכזה מארג סיפוריהם האישיים של שורדי השואה שיעלו את משואות הזיכרון וכן בעוצמה השקטה של עדויותיהם, שמעידה יותר מכל על היכולת האנושית לצאת גם מהתהום של השואה. זוהי עדות שנוטעת תקווה בימים של משבר. בטקס יישאו דברים יו"ר המחנה הממלכתי השר ח"כ בני גנץ ומפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר. מדליקי המשואות השנה הם חווה הלל, פרופ' שאול הראל, אביגדור נוימן, לידיה אברהמסון, תמר יעקבי. את משואת התקומה יעלה חתן פרס ישראל ליזמות וחדשנות טכנולוגית לשנת תשפ"ד אייל ולדמן על תרומתו למדינה בתחומים אלה.

עצרת הנעילה ליום הזיכרון לשואה ולגבורה באמפיתאטרון שבמוזיאון בית לוחמי הגטאות ע"ש יצחק קצנלסון למורשת השואה והמרד, תתקיים ביום שני, 6.5, בשעה 20:00. העצרת תיערך השנה תיערך בסימן "כל עוד בלבב..." ויצוינו בה 80 שנה להשמדת יהדות הונגריה ו-75 שנה להקמת קיבוץ לוחמי הגטאות ובית לוחמי הגטאות. שפרה קורנפלד תנחה את העצרת, ובמסגרתה יתקיימו טקס הדלקת משואות; הנחת זר לזכר חסידי אומות עולם; מופעים של אביתר בנאי, מאיה בלזיצמן ונתי חסיד, מקהלת המועצה האזורית מטה אשר ולהקת המחול הקיבוצית. צפויים לכבד בנוכחותם: שורדי שואה, חברי כנסת, שגרירים, בני משפחת באייר ממעלות תרשיחא ששכלו את יקירם, אוריה באייר ז"ל בקרב בדרום רצועת עזה, ראש המועצה האזורית מטה אשר משה דוידוביץ, מזכ"ל התנועה הקיבוצית ליאור שמחה ומכובדים נוספים.

הוספת תגובה חדשה