דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

יעקב בכר מונה לתפקיד יו"ר משקי הקיבוצים

בכר, חבר מענית ויו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים הקיבוצים, ימלא את שני התפקידים במקביל ויחליף את דורון סט (יגור) שימשיך לכהן כיו"ר משק אנרגיה
"מכיר ומוקיר את פועלו של הארגון". יעקב בכר, צילום מחשבון הפייסבוק הפרטי
"מכיר ומוקיר את פועלו של הארגון". יעקב בכר, צילום מחשבון הפייסבוק הפרטי

חילופים בצמרת אחד הארגונים הכלכליים המרכזיים והחשובים של הקיבוצים: בחודש אפריל נבחר יעקב בכר לתפקיד יו"ר משקי הקיבוצים על ידי דירקטוריון משקי הקיבוצים הכולל 11 חברים וחברות. הוא מחליף בתפקיד את דורון סט שימשיך לכהן כיו"ר חברת 'משק אנרגיה' הציבורית הנשלטת על ידי משקי הקיבוצים. עד לבחירתו שימש בכר כדירקטור בארגון, וכשעלתה על הפרק החלפתו של דורון סט, הציג את מועמדתו ונבחר לתפקיד. הוא ימשיך לכהן במקביל בתפקיד יו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים הקיבוציים, הכוללת שמונה ארגונים כלכליים אזוריים, וכן כיו"ר קיבוץ מענית. בעבר כיהן כמנכ"ל החברה הממשלתית להגנת המצוק החופי, כמנכ"ל התאחדות מגדלי בקר, כמנכ"ל מפעלי גרנות, כיו"ר גלעם תעשיות מזון וכן ראש האגף להתיישבות במשרד הביטחון ועוזרו של שר הביטחון לענייני התיישבות.

משקי הקיבוצים הינה אגודה שיתופית חקלאית (אגש"ח) אשר הוקמה בשנת 1996. החל משנת 2003 פעלה האגודה כארגון קניות ארצי של התנועה הקיבוצית, הקיבוצים וחברי הקיבוצים בישראל. כיום הקבוצה פועלת כגוף אחזקות בעל איתנות פיננסית והון עצמי של מעל ל-2 מיליארד ש"ח. לאגודה 284 חברים, מתוכם 279  קיבוצים מכל הזרמים ומושבים שיתופיים. הקבוצה כוללת תאגידים עצמאיים ייעודיים - המעניקים יתרונות אסטרטגיים בתחומים רבים ושונים: נדל"ן מניב, תכנון וניהול פרויקטים בתחום תשתיות ובנייה, ליסינג, תקשורת ופיננסיים, פתרונות מידע ותשלום, סחר וצרכנות. 

לאחר ההודעה על בחירתו, אמר יעקב בכר לעיתון זמן קיבוץ: "אני מכיר ומוקיר את פועלו של הארגון. מדובר בגוף עם אנשים כישרוניים ביותר שיודעים לעשות עסקים טובים מאוד, ואני עוד חוליה בשרשרת הזאת".

הוספת תגובה חדשה