דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

יהודה הראל ממרום גולן - חתן פרס ישראל להתיישבות

שר החינוך, נפתלי בנט, הודיע על חתן פרס ישראל לתחום החקלאות וההתיישבות: יהודה הראל. שר החינוך כתב בעמוד הטוויטר שלו: ״‏בישרתי כעת ליהודה הראל על זכייתו בפרס ישראל לחקלאות והתיישבות בשנת ה70 למדינה. ‏יהודה הוא אבי ההתיישבות הישראלית בגולן. ‏איש חזון שהפך את רמת הגולן משדה בזלת וקרב לאזור שוקק חיים. ‏בעיניי, יהודה הוא התגלמות ארץ ישראל היפה". 

מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "הקיבוצים והתנועה הקיבוצית גאה, מברכת ומתברכת, עם זכייתו של חברינו יהודה הראל, ממייסדי מרום גולן, בפרס ישראל. 
יהודה ניכן בנחישות הנדרשת בכדי להפוך חזון למציאות ובגמישות המחשבה הנחוצה בכדי להתאים אורחות חיים למציאות משתנה. כה לחי".

ועדת הפרס התכנסה בראשותה של  השופטת בדימוס שרה פריש - יו"ר הוועדה, כשלצדה החברים – הגב' איריס ראור-ברץ, מר דוד בארי, מר אבי בלשניקוב והאלוף במילואים רון טל.

בנימוקיה ציינה הועדה כי: "יהודה הראל הוא אבי ההתיישבות הישראלית בגולן, אחד ממפעלי ההתיישבות הציונית המפוארים ביותר. הוא עלה לרמת הגולן, מיד לאחר מלחמת ששת הימים, היה ממקימי קיבוץ מרום הגולן ושותף פעיל בהקמת רבים מיישובי הגולן. איש חזון ומעשה אשר הפך את רמת הגולן משדה בזלת וקרב לאזור שוקק חיים; מקום של עשייה חקלאית ציונית במלוא מובן המילה".

יהודה הראל נולד בברלין בשנת 34, לרחל וזאב, חברי גבעת ברנר שהיו שם בשליחות הקיבוצית המאוחד. כשהיה בן פחות משנה, נפטר אביו, ואמו חזרה לישראל.

הראל היה חבר גרעין נח"ל שהצטרף לקיבוץ מנרה, בו המשיך להתגורר גם לאחר השירות הצבאי.

ב-15 ביולי 1967, היה מבין העולים הראשונים לרמת-הגולן שנכבשה אך חודש קודם. קבוצה זו ייסדה את היישוב הראשון בגולן – מרום גולן.

הראל הקים ביחד עם אביגדור קהלני ואחרים את מפלגת "הדרך השלישית" שהתנגדה לנסיגה מהגולן. הוא נחבר מטעמה לכנסת-14 והיה בין יוזמי החוק לשיריון מספר ח"כים לנסיגה מהגולן.

 

יהודה הראל נשוי לציפק'ה ולהם שלוש בנות ושני בנים. 

הוספת תגובה חדשה