דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

תלמידי יד-מרדכי רצים לזכר הנופלים

תלמידי תיכון "שקמה" בקיבוץ יד מרדכי השתתפו ביום חמישי האחרון במרוץ המסורתי לזכר בוגרי ביה"ס, אשר נפלו במלחמות ישראל ובפעולות איבה, ממלחמת ששת הימים ועד מלחמת לבנון השנייה
תלמידי יד-מרדכי רצים לזכר הנופלים
צילום: יאיר הרוש. דוברות המועצה האזורית חוף אשקלון

האירוע מתקיים זו השנה השביעית בתיכון שבקיבוץ יד מרדכי, בניהולה של אופירה גל וסימל גם את סיום מחצית א' של שנת הלימודים תשע"ח. המרוץ הוא פרי יוזמה של ריכוז החברתי-ערכי בביה"ס והמורים לחינוך גופני, אשר מלמדים מגמת חינוך גופני ברמה של 5 יחידות לבגרות. באירוע השתתפו הורים, מורים ותלמידים בשלושה מקצים: מסלול ריצה באורך 2 ק"מ, מסלול ריצה באורך 4 ק"מ ומסלול הליכה קצר. ברחבת ביה"ס הוצבה פינת הזיכרון, עם תמונות הנופלים ודפי מידע המספר את סיפור חייהם.

בסיום המרוץ הוענקו תעודות למצטיינים במעמד נציגי המשפחות השכולות. ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון, אשר השתתף בריצה סמלית של ק"מ אחד לצד התלמידים, אמר כי מדובר במרוץ ערכי שיש בו אמירה והצדעה.

המנהלת אופירה גל: "כמנהלת בית ספר קהילתי, גם האירוע הזה מחובר לקהילה ואנו מתייחסים אליו כאירוע חברתי שתורם לשייכות התלמידים למקום ולקשר עם המורים וההורים. האירוע כמובן מלמד על מורשת המקום והבוגרים אשר נפלו ולקראת יום הזיכרון, התלמידים לומדים על מורשתם".

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון, הפגין ספורטיביות, נעל נעלי ספורט והצטרף לריצה לצד התלמידים לאורך ק"מ אחד. בטקס הסיום אמר לתלמידים: "ברכות לצוות החינוכי אשר רותם כל שנה את כל ביה"ס למרוץ ערכי שיש בו אמירה, שהוא הצדעה לזכר הבנים. זה לא רק ספורט, זה גם זיכרון".

הוספת תגובה חדשה