דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

'חמסה' עם החיילים הבודדים לכל אורך הדרך

ריקודים, ברכות ו'על האש' מפנק - כל אלו היו חלק מאירוע הוקרה שנערך לכבודם של החיילים והחיילות הבודדים המאומצים בקיבוצים ומשתתפים בתכנית 'חמסה', לה שותפות התנועה הקיבוצית, קק"ל והסוכנות היהודית. ראשוני המשתתפים בתוכנית השתחררו לאחרונה מצה"ל
עם דגל המדינה. ציונות 2024
עם דגל המדינה. ציונות 2024

ביום חמישי שעבר התקיים בקיבוץ מעגן מיכאל אירוע פרגון ותמיכה לכ-80 חיילים וחיילות בודדים המאומצים בקיבוצים שונים, רבים מהם לוקחים חלק בלחימה בעזה, שהמשותף לכולם הוא השתתפותם בתוכנית 'חמסה', שהיא פרי שיתוף פעולה בין התנועה הקיבוצית, קק"ל והסוכנות היהודית. התכנית נועדה לייצר עבור העולה שמגיע ארצה כדי להתגייס רצף ליווי ותמיכה מרגע עלייתו ועד קליטתו והתאקלמותו המלאה כאזרח לאחר השחרור מהצבא.

על הארוחה המפנקת לקחו אחריות "חיילים של אסאדו" - קבוצת מתנדבים גדולה שהגיעה באוטובוס עמוס אוכל ושפע של כיבוד, שחבריה יצרו חיבור מהיר ומרגש עם החיילים ושיקפו את רוח וחזון התכנית, המשלבת בין יהדות התפוצות לבין החיים בארץ. המתנדבים, בעצמם עולים מדרום אמריקה, שוחחו עם החיילים, שקיבלו חולצות עם הכיתוב "חמסה עליי", הצטלמו ורקדו איתם ועם דגלי ישראל, ועשו שמח במשך שעות ארוכות.  

הפרק הטקסי נפתח עם בברכתו של יו"ר הבונים דרור אסיף איזק (ראש המועצה האזורית חוף הכרמל), אשר נכנס לנעליו של אופיר ליבשטיין ז"ל לאחר שנפל בהגנה על קיבוצו בשבעה באוקטובר. אסיף ברך את החיילים והדגיש בפניהם את ערך החברות אשר הניע אותו להצטרף ולהמשיך את דרכו של אופיר בתפקיד. אחריו עלתה עדי גולן תירוש (גח"א), מנהלת תכנית 'חמסה', שהודתה למשתתפי התוכנית על עשייתם המשמעותית בכל החזיתות והחילות בצה"ל. יעל אייזנר ממחלקת חיילים בודדים בתנועה הקיבוצית הבטיחה לחיילים שהקיבוצים תמיד ישמשו עבורם בית חם, והודתה להם על תרומתם לרוח וללחימה בימים אלה. נציג קרן קיימת לישראל שריאל גון חיזק את משתתפי התכנית והתחייב להמשך השתתפות קק"ל, שהפתיעה את משתתפי התוכנית עם שתילים שנשלחו לביתם בקיבוץ. נציגי הסוכנות היהודית שי פלבר ואורלי צוקרמן הרעיפו אף הם שבחים ומתנות על החיילים. הסוכנות שותפה בתוכנית משלב הקליטה בארץ, באולפני הקיבוצים, בשירות הצבאי, ובמענקי סיוע לפי צורך.

ראשוני המשתתפים בתכנית חמסה השתחררו לאחרונה, וזכו לקבל לביתם תשורה נדיבה מתנת "פוקס הום". שותפי התכנית התחייבו להמשיך בליווי העולים הצעירים עד אחרי שחרורם והשתלבותם באזרחות. הם הודו בחום לתורמים הרבים שמסייעים לאורך השנה ובהפקת האירוע, לקיבוץ מעגן מיכאל שתרם את המבנה, לצביקה על שירה בציבור, לדליה ברק מנהלת האולפן בדימוס, ולמאפיית 'העוגות של שושנה' מכפר הרא"ה. 

הוספת תגובה חדשה