דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השר אריאל בסיור בעוטף עזה: ״נעשה את המקסימום להכפלת ההתיישבות והרחבת החקלאות״

מזכ"ל התנועה: "לא משאירים פצועים בשטח - אנחנו כאן היום עם שר החקלאות בכדי לממש את העיקרון הזה"
שר החקלאות בכרם שלום
ביקור שר החקלאות בכרם שלום

 

שר החקלאות, אורי אריאל ביקר השבוע בקיבוצי חבל אשכול שבעוטף עזה – כרם שלום, סופה וחולית. מטרת הסיור הייתה לבחון מקרוב כיצד ניתן להרחיב את ההתיישבות ולמנף את החקלאות בישובי וקיבוצי עוטף עזה.

את הסיור אירח יו"ר המועצה האזורית אשכול- גדי ירקוני יחד עם ניר מאיר, מזכ״ל התנועה הקיבוצית, אמיתי פורת, מזכ"ל הקיבוץ הדתי ובהשתתפות גאל גרינוולד יו"ר החטיבה להתיישבות ומנכ"ל החטיבה צביקי בר-חי.

הביקור נפתח בקיבוץ כרם שלום. יו"ר הקיבוץ הנכנס, אודי אורנשטיין (רביבים) ומרכז המשק ליאור דפנר (גבולות) סקרו בפני השר וכלל הנוכחים את הבעיות העכשוויות בקיבוץ ובראשן מצב התשתיות והרצון לקדם את הצמיחה הדמוגרפית בהתאם להחלטה ליצור קיבוץ מעורב של חילוניים ודתיים לאומיים.

בנוסף אליהם דיברו בפגישה גם מספר חברי קיבוץ שהעלו גם הם בעיות נוספות המעכבות את המשך הצמיחה של הקיבוץ, אך יחד עם זאת את האמונה שלהם ביכולת לחדש במקום קיבוץ פורח.

בכרם שלום אמר השר : "האתגר המשמעותי בימים אלו, שלוש שנים אחרי מבצע צוק איתן, הוא זירוז ההליכים לקליטת משפחות נוספות בישובי ובקיבוצי המועצה והאפשרות להמשך פעילותה של החטיבה להתיישבות באזורים אלו".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "כשנכנסתי לתפקידי הגדרתי כי התנועה הקיבוצית איננה משאירה "פצועים בשטח". סימנו כמה קיבוצים שאנו, כתנועה מטפלים בהם באופן הדוק בשל מצבם. אחד מהם הוא כרם שלום. אנחנו כאן היום עם שר החקלאות בכדי לממש את העיקרון הזה. כיו"ר קיבוצים בצפון העוטף, בעבר, ראיתי איך הקיבוצים מתאוששים ונבנים, מתוך משברים קשים ועל רקע ביטחוני לא פשוט. אני משוכנע כי עם סבלנות ואם נדע איך להעדיף את הקיבוצים הרחוקים והדרומיים יותר, נאפשר גם כאן צמיחה ושגשוג".

מאיר הדגיש את תרומתה הרבה והמשמעותית של החטיבה להתיישבות שראשיה לקחו אף הם חלק בסיור, והביע את ביטחונו כי עם שיקום התשתיות בכרם שלום, יהפוך המקום לאטרקטיבי יותר לקליטה.

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול: ״קיבוץ כרם שלום הוא סמל וכל השותפים מגוייסים לטובתו, יחד עם הקהילה והשותפים המחויבים להתיישבות, נצעיד את הקיבוץ קדימה ונפתח אותו. אין לי ספק שעוד שנה נראה את הישוב צומח ומשגשג״.

השר אריאל: ״מרגש לראות את תנופת ההתיישבות והחקלאות בישובים ובקיבוצים באזור עוטף עזה. לשמחתנו, החטיבה להתיישבות חזרה לפעילות ונעשה את המקסימום להכפלת ההתיישבות והרחבת החקלאות".

במהלך הדיון עם חברי קיבוץ כרם שלום על קליטת תושבים חדשים מהאזור, העלו כמה מן חברי הקיבוץ החדשים, את הצורך והרצון להקמת בית כנסת בקיבוץ. לאחר ששאל השר האם יש ספר תורה במקום, נתקבלה תשובה שלילית, והשר אמר כי הוא ידאג באופן אישי להעביר את ספר התורה שהוא הביא לכפר אדומים. ספר התורה הוא בן 110 שנים והגיע לישראל מעיירת משפחת אימו פיבינצה שבפולין.

השר אריאל סיפר בהתרגשות כי כל המשפחת מצד אימו נרצחה בשואה ורק היא שרדה את התופת. עוד אמר אריאל כי "בשבילי ספר התורה הוא עדות הניצחון על הנאצים וזיכרון להמשך החיים היהודים במדינת ישראל המתחדשת וזו זכות של ממש להעביר את ספר התורה לציונים של שנת 2017 מישובי עוטף עזה".

במהלך הביקור ביקשו אנשי כרם שלום לבדוק האפשרות להקמת מכינה קדם צבאית בקיבוצם, ותוך 24 שעות, הודיע להם השר אריאל כי התקבלה תשובה לחיובית לבקשתם וכי מכינה שכזו תוקם כבר בשנה הבאה בקיבוצם. 

לאחר מכן המשיך השר לקיבוץ סופה הסמוך, גם שם שמע על הצמיחה והקליטה וכן נפגש עם חניכי המכינה הקדם צבאית שנפתחה בקיבוץ השנה ונקראת ע"ש הדר גולדין. לאחר מכן המשיכו השר ואנשיו ביחד עם אנשי החטיבה להתיישבות לקיבוץ חולית.

הוספת תגובה חדשה