דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ברוכים הבאים לחיילים הבודדים בגרעיני החורף של "צבר"

שניים מבין הגרעינים שהגיעו לישראל בתקופה האחרונה הגיעו לקיבוצים. אחד ללהב, שם עדיין יש גרעין וותיק והשני לטירת-צבי, שגם בו עדיין חיים אחרוני החיילים הבודדים מגרעין שהגיע לפני שלוש שנים. יעל אייזנר: "ביתנו הקיבוצי יעטוף אתכם באתגרי השירות הצבאי"
ברוכים הבאים לחיילים הבודדים בגרעיני החורף של "צבר"

 

בשבוע שעבר התקיים טקס קבלת גרעיני החורף של החיילים הבודדים ב"צבר". בחודש האחרון הגיעו במסגרת זו כמאה עולים חדשים מארה"ב, מדרום אמריקה ומאירופה. בקיבוצים נקלטו 2 גרעינים: האחד בקיבוץ להב, הוותיק בקליטת גרעיני "צבר", בו גם נמצא היום גרעין "צבר" וותיק. גרעין נוסף הגיע לקיבוץ טירת-צבי שגם הוא קיבוץ מנוסה בקליטת גרעיני "צבר" ואשר גם בו טרם השתחררו אחרוני החיילים מהגרעין הקודם וכבר נקלט גרעין חדש.

בטקס המרגש נישאו דברים על ידי מנכ"ל הצופים אלעד סנדרוביץ, על ידי נציגי משרד הקליטה, אלון קובה מנהל תכנית גרעיני צבר, ועל ידי יעל אייזנר, מנהלת מחלקת חיילים בודדים בתנועה הקיבוצית. כל הדוברים ציינו בסיפוק את שיתוף הפעולה המדהים לאורך עשרות רבות של שנים בין התנועה הקיבוצית והצופים. 

אייזנר הזכירה בדבריה ש"הרומן  עם הצופים החל כבר לפני כמעט 70 שנה, עת הוקם ע"י גרעי הצופים א' קיבוץ לתפארת, הלא הוא קיבוצי, קיבוץ מעגן מיכאל". 

כל הדוברים התייחסו למעטפת הרחבה שנותנת המדינה לעולים חדשים, אך מובן וברור לכל כי ללא שיתוף הפעולה בין הצופים לתנועה הקיבוצית, הבית הקיבוצי, רכז הגרעין, המשפחות המאמצות, חברי הגרעין המשמשים זה לזה כבני משפחה לא היה יכול להתקיים המפעל האדיר הזה.יעל אייזנר

אייזנר: "פגשנו צעירים עם להט בעיניים, התרגשות ושמחה ולצד חלק מהם גם הורים שהגיעו ללוותם ברגע המרגש של העלייה ותחילת הקליטה בקיבוץ. לצערנו חלק מהעולים התעכבו בטיסה מניו יורק ולא הספיקו להגיע לטקס המרגש, הם הצטרפו אל חבריהם עוד באותו הלילה. כל העולים החדשים מתחילים השבוע שנה חדשה, שבוע חדש ופרק חדש בחייהם. פרק הקליטה וההכנה לצבא, אשר לאחריו יתגייסו כחיילים בודדים לשרת את המדינה עליה חלמו ולמענה עזבו בית משפחה וחיים נוחים בחו"ל".

אייזנר התחייבה בפני הצעירים כי "למרות שיהיו חיילים בודדים הם לא יהיו לבד, והמעטפת הקיבוצית תסייע בידם לצלוח את אתגרי השירות הצבאי וליהנות מתקופת חיים בביתנו הקיבוצי".

הוספת תגובה חדשה