דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ארץ קטנה, דיפלומטיה גדולה

אסון ה-7 באוקטובר תפס את ליטל מזרחי דיקרמחר (קיבוץ הראל) ומשפחתה בנופש. האסון ותוצאותיו המחרידות הביאו אותה לשנות כיוון תעסוקתי. במאמר שכתבה היא מספרת על קורס צוערי משרד החוץ שהחלה, ועל תחושת שליחות "אל מול הרוע והכחשת הזוועות שנעשו בעוטף, עלינו לדבוק באמת, ולהנכיח אותה בכל נציגות ישראלית בעולם, ברשתות החברתיות בתקשורת העולמית"
ליטל מזרחי דיקרמחר. השפעה בעולם (צילום: שלומי אמסלם)
ליטל מזרחי דיקרמחר. השפעה בעולם (צילום: שלומי אמסלם)

ארץ אהובה שידעה ימים טובים ויפים מאלה, עוברת בחודשים האחרונים מאז זוועות ה-7 באוקטובר תקופה קשה מנשוא, של כאב גדול וצורך קיומי להתנהל בשתי מערכות, אחת צבאית בשטח והשניה דיפלומטית בגזרת הציבור העולמי.

הקיבוץ, המארג האנושי המיוחד והמאוחד, המדשאות הירוקות ללא גדרות, צחוק הילדים, תחושת הקהילה והביטחון עוברים טלטלה קשה מאין כמותה מאז המתקפה האכזרית.

אני, כתושבת קיבוץ הראל, במטה יהודה שבאיזור השפלה, מצאתי את עצמי ב-6 באוקטובר עולה על טיסה למה שחשבתי שתהיה חופשה משפחתית בסוף החגים ובבוקר למחרת הפכה למסך שחור כשכל מה שרצינו, אני, אמיל בן זוגי ואלי, בתנו בת השנתיים לחזור הביתה, על אף שהבית בוער. בניסיונותינו למצוא טיסה חזרה הביתה, לישראל, כשטיסה אחר טיסה מתבטלת, צמודים לחדשות ולעדכונים בארץ, בערה בי תחושה חזקה ואחרת.

דווקא עכשיו, מתחזק הצורך - אולי יותר מתמיד, בהשמעת קולות חזקים וברורים שישמיעו את גוונם המיוחד בצורה ברורה ולא מתנצלת, שתנכיח את האמת של מדינה כל כך קטנה במזרח התיכון שמאוד מעניינת את העולם הגדול.

בזמנים בהם גבולות האמת הטשטשו ולצד עידן של טלפונים חכמים ביותר, מצלמות גוף, ועדויות חותכות אנחנו נלחמים כעת בשקר: טכנולוגיית הAI וטקטיקות פסיכולוגיות שפועלות בעיקר דרך הרשתות החברתיות על הדור הצעיר, העתיד, ומנכיחות בצורה ברוטאלית שקרים, פשעים ואנטישמיות נוראה. לא נותר דבר מאשר לדבוק באמת, באירועי הזוועה שקרו בישראל ולהנכיח אותם ואת המסרים הברורים של המדינה ללא סוף בכל מקום בו קיימת נציגות של ישראל בעולם, ברשתות החברתיות, בראיונות ובכל ערוצי המדיה הקיימים.

לשם כך, אני סבורה כי יש להכשיר ולאייש משרות רלוונטיות בישראל בצורה הממוקדת והאיכותית ביותר, לבחור בקפדנות אנשים שללא פשרות רואים לנגד עיניהם את טובת ישראל ואת ייצוגה בעולם בעיקר בזמנים כאלה.

על הזדמנויות נאמר שכשמוצעת לך אחת כזאת קחי אותה בשתי ידיים. על כן, כשהזדמנות כמו זאת נוחתת על מפתן דלתך, ההמלצה היא - לפתוח את הדלת, להתחבר למחשב ולהירשם. להירשם לדרך חדשה, למסע מיונים ארוך - אך מעשיר ולסיכוי לקבל את ה"כן" ואת המפתח לחיים שבשליחות. כך עשיתי. ממש עכשיו, בצל המלחמה, בחודש דצמבר 2023 הצטרפתי לקורס הצוערים של משרד החוץ, מחזור מ"א ומ"ב, המאגד בתוכו 41 צוערים וצוערות המגיעים מרקעים שונים ומגוונים - דוברים לשעבר, יוצאות צבא, מעצבות, עורכי דין ומשפטניות, עובדי שגרירויות ומנהלות קהילות. כל אחד וכל אחת עם הרצון ותכונות האופי המתאימות יכולים להיות הכפפה הבאה, המיוחדת, ליד של משרד החוץ.

הקורס היוקרתי משלב בתכניו מגוון מרצים מפרופסיות שונות, ליווי צמוד של דיפלומטים בעבר ובהווה ואינספור פעילויות אינר-אקטיביות מעירות ומאירות שלא משאירות לרגע את תחושת ה"לימודים" הקונבנציונלית המוכרת לנו ממוסדות לימוד מהעבר. החוויה כצוערת בקורס היא ללא ספק אינטנסיבית, צפופה ומאתגרת - אך זה בדיוק העניין, היא מכינה את טובי משתתפיה לעתיד הקרב ובא - חיים דיפלומטים, שליחות ראשונה בחו"ל, בכל יעד אפשרי ומסקרן המעניקים כרטיס כניסה ישיר לתפקיד מס' 2 בנציגות כלשהי בעולם. כן, זה דבר גדול וההשפעה של הדיפלומטיה הציבורית של ישראל בעולם נמצאת בין היתר על כפתייך ועל כן אופיו ואיכותו של הקורס המדובר.

כל שבוע מקבלים הצוערים את הלו"ז לשבוע הקרוב, הלו"ז - כמו בימי עבודה בשגרירות, דינאמי, משתנה ונתון לשינויים רבים ותכופים אליהם הצוערים מתרגלים ומתורגלים תוך כדי תנועה, דבר שהופך למרענן באופן מפתיע. בין יום הרצאות לימי משימות מתקיימים ימי סיור, ערבי תרבות וסופי שבוע של העשרה, למידה ופרקטיקה.

אני מגיעה מרקע אקדמי ומקצועי של עיצוב ואופנה, למדתי באקדמיה "בצלאל" ומצאתי את עצמי כמה שנים לאחר התואר במקום בו אני לא יכולה להתעלם מהחיידק הדיפלומטי שדבק בי, בחרתי לעשות שינוי קריירה חד שמרגיש לי כיום כנכון מתמיד.

כתושבת קיבוץ, המטרה, המסר והערכים שלי ברורים, אני רוצה להשמיע קול אמיתי, נכון וחזק שלא יתפשר וייצג את הקהילה שלי ואת המדינה שלי. כשאתם קוראים את המילים הללו, אתם ודאי חושבים על מישהי או מישהו שיתאימו כל כך לתפקיד, למסגרת וייהנו מכל רגע של הקורס ושל העתיד אותו הוא צופה, האם אלה אתם? בני או בת זוגכם? הבן או השכנה?

שתפו אותם, אולי בפעם הבאה אלה יהיו אחד מכם.

ליטל מזרחי דיקרמחר,

צוערת בקורס הצוערים המדיני מחזור מ"א.

הוספת תגובה חדשה