דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"אני אופטימי כי אני יודע שביחד אנחנו יכולים"

"גם לי היה עצוב מאוד לראות שלא הגיעו יותר מדי צעירים לוועידה - אבל בכל זאת יצאתי אופטימי כי חשתי ברוחות חזקות של שינוי. רוחות של התחדשות". חבר גרעין הנח"ל המשימתי בכפר עזה מספר לMynetkibbutz על החוויה שלו מועידת התנועה.
גרעיני הנח"ל בפעולה

אמיר חזן מגרעין הנח"ל המשימתי - "רוג'ום" שפועל בקיבוץ כפר עזה, סיפר השבוע במאמר שכתב לmynetkibbutz על החוויה שלו מועידת התנועה הקיבוצית החמישית ועל התקווה הגדולה שהיא הפיחה בו: "ברור לי שהתנועה הקיבוצית לא נמצאת היום בשיא כוחה היחסי בחברה. גם לי היה עצוב מאוד לראות שלא הגיעו יותר מדי צעירים לוועידה - אבל בכל זאת יצאתי אופטימי כי חשתי ברוחות חזקות של שינוי. רוחות של התחדשות. שמחתי כל כך לשמוע על הקמת אגף הצעירים בתנועה ועל הגדרות מטרותיו, כי בדיוק לזה חיכיתי". 

"חשוב היה לי להבין שהתנועה מסמנת לעצמה כמטרה גם הקמת קיבוצים עירוניים. ההבנה הפשוטה שעתיד העשייה בחברה הישראלית הינו בערים, ושרק שם תוכל תנועה חברתית לצבור כוח והשפעה. זו הציונות היום." הוסיף חזן.

"חברי הקיבוצים הולכים לבחור אם להיות חלק ממהלך חברתי חסר תקדים ומדהים בחשיבותו שלא נודע כמוהו עשרות שנים בתנועה, או שמא להישאר במשבצת שבה הם נמצאים היום", הוא סיכם. 

לקריאת המאמר המלא 

הוספת תגובה חדשה