דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

איך מסבירים לילדים מה עובר על כולנו מאז השבעה באוקטובר?

כ-200 מנהלות, גננות ומטפלות במערכות חינוך קיבוציות השתתפו בכנס של עמותת "חווית הילדות בגן הקיבוצי" שנערך תחת הכותרת "מה שקרה, קרה באמת", והוקדש להתמודדות מערכות גיל רך בתקופה המטלטלת שנכפתה עלינו מאז השבעה באוקטובר, ובמקומן ותפקידן של המחנכות בשיח ובמפגש עם עצמן, עם הילדים ועם ההורים בתקופה כה כואבת, הנמשכת כבר יותר מחצי שנה
האם תיתכן צמיחה אחרי המשבר. משתתפי הכנס
האם תיתכן צמיחה אחרי המשבר. משתתפי הכנס

מהן השפעות התקופה שאנחנו עוברים על הילדים, על מערכת גיל הרך, ומה מקומו של צוות החינוך בתקופה כה כואבת ומטלטלת? שאלות אלה, שאלות נוספות וגם תשובות, עמדו במרכז הכנס "מה שקרה, קרה באמת" שהתקיים באולם המועצה האזורית חוף השרון, ובו לקחו חלק גם דבי ברא"ס, ראשת אגף חינוך וסינטיה כהן, מנהלת הגן הקיבוצי בתנועה.

בפתיחת היום נשא דברים מזכ"ל התנועה הקיבוצית ליאור שמחה, שהתמקד בחשיבות המקצועיות והרגישות בעולמות החינוך ושיתופי הפעולה שיביאו תרומה לעתיד הקהילות בקיבוצים. המרצה הראשון היה פרופ' יוסי לוי בלז שהרחיב על טראומה, הסתגלות וצמיחה לאחר משבר. לבלז ניסיון רב בייעוץ לגופים ציבוריים, פרטיים וממשלתיים שונים.

שימי תלמי, בהרצאתה "הכניסיני תחת כנפך״, דיברה על יחסי אורחים ומארחים בעת מלחמה, וד"ר סיגל קני פז הרחיבה כיצד מדברים עם ילדים על מוסר ומצפון בימים של אלימות ורוע. חמוטל יקיר, פסיכולוגית התפתחותית, דיברה על תהליכי צמיחה והתפתחות של ילדים והורים בתוך טראומה מתמשכת. היא בעלת ניסיון רב בעבודה עם צוותים חינוכיים בגיל הרך. בעת האחרונה מרכזת שירות פסיכולוגי למפוני קיבוץ כפר עזה.

הוספת תגובה חדשה