דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

המחווה המרגשת של גבע אלון לפצוע צוק-איתן מעין-גב

הזמר המצליח, גבע אלון, בן קיבוץ מעברות, בחר להקדיש את הסינגל הראשון והמרגש מתוך אלבומו החדש לבן קיבוץ אחר, דניאל פיש מעין גב, שנפצע קשה מאד במבצע צוק איתן. בתקרית בעזה נהרגו שלושה מחבריו מיחידת העילית מגלן בהתפוצצות בית ממולכד בחאן יונס. את השיר כתב גבע אלון ביחד עם הזמר עמיר לב בעקבות מפגשים שהיו לשני הקיבוצניקים לאחר הפציעה

הזמר הגיע לבית החולים סורוקה לפגוש את הפצוע לאחר שיחת טלפון שקיבל מאחיו של דניאל. המפגש הראשון בינהם הוביל לפגישה מחודשת לאחר השיקום ולשיר שאי אפשר להשאר אדישים אליו. השיר מתחיל במילים המצמררות -

"מחשבות אחרות 
כשמתקרבים לעין גב
דניאל 
וכל מי שבא
מהקיבוץ
מהצבא
אנחנו כאן היחידים
שלא משפחה
הכרנו אחרי שיצא 
אני יכול לדמיין איך הוא היה..."

 

גבע אלון מספר: "הכרתי את דניאל פיש בבית החולים סורוקה. אחיו הגדול שחר התקשר אליי כמה ימים לפני כן לספר לי שדניאל נפצע במבצע צוק איתן והמצב שלו לא פשוט. הוא שאל אם אוכל לבוא לבאר שבע לדבר אתו ולנגן לו כי הוא אוהב את המוזיקה שלי ואולי משהו כזה יצליח לעודד אותו קצת. כשהגעתי לסורוקה פגשתי את שחר שקיבל אותי בכניסה לבית החולים ותוך כדי הליכה סיפר לי את הסיפור. דניאל, נכנס לתוך בית ממולכד בחאן יונס ונפצע קשה בידיו וברגליו מהפיצוץ. חששו שהוא לא יוכל ללכת יותר. שלושה מחבריו ליחידה נהרגו באותו אירוע. מחוץ לחדר פגשתי את אביו ואמו ובפנים הרבה חברים מהצבא שבאו להיות אתו. פחדתי מהמפגש אבל איפשהו בפנים ידעתי שיש סיבה שקיבלתי את הטלפון הזה ונכנסתי לחדר. הוא חייך אליי וידעתי שהכל בסדר. התחלנו לדבר. הקיפו אותו משפחה וחברים. הייתה שם אהבה גדולה ואני בתוך זה ניסיתי פשוט להיות וניגנתי.

כמה חודשים מאוחר יותר קיבלתי טלפון משחר שסיפר שדניאל משתקם ושהחזירו אותו הביתה לקיבוץ עין גב. הוא רצה שאבוא למסיבת יום ההולדת שארגנו לו במועדון של הקיבוץ. בדרך לשם רצו לי כל התמונות מאותו היום בסורוקה. הילד הזה במיטה שבור לרסיסים אבל החיוך שלו שלם ויפה... כשנכנסתי למועדון הוא קיבל אותי בכיסא גלגלים שוב עם אותו חיוך ושוב אותם חברים ומשפחה והייתה הרגשה טובה. הייתה תקווה ושמחה גדולה. היו חיים. למוזיקה יש עולם משלה. היא יוצאת ממך אל העולם ופוגשת אנשים שעוברים איתה דרך. פעם בכמה זמן הדרך הזאת מגיעה חזרה אליך אבל עם הרבה מטען חדש מכל החיים שהיא צברה ואז אתה פוגש אותה שוב בסיטואציה חדשה לגמרי ומאתגרת. שמחתי שבאתי. היום דניאל השתקם כמעט לחלוטין והולך על שתי רגליו. השיר הזה מוקדש לו".

gevaalon
גבע אלון. צילום: גולי כהן

את השיר שגבע אלון גם הלחין ואת העיבוד עשה ביחד עם עיבוד: עמיר ג׳נגו רוסיאנו, אסף רייז ואורי וינוקור אפשר לשמוע ביחד עם כל המופע החדש של גבע בסיבוב ההופעות החדש: 

 17.2 וונדרבר, חיפה

13.3 החלוץ 33, באר שבע

21.3 זאפה, הרצליה

22.3 פטריה, קיבוץ דן

הוספת תגובה חדשה