דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הביתה: 1000 מוזיקאים מכל קצוות הארץ בזעקה להשבת החטופים

"קונצרט מולדת", פרויקט הדגל הארצי למען החזרת החטופים והקונצרט הגדול ביותר שנערך אי פעם בישראל, התכנס לצילום קליפ באמפיתיאטרון קיסריה בהשתתפות 1,000 מוזיקאים מכל קצוות הארץ ובהשתתפות משפחות החטופים, בזעקה המונית אל העולם להחזרת החטופים הביתה. כולנו חטופים עד שכולם חוזרים!

השיר "הביתה" (מילים: אהוד מנור, לחן: יאיר קלינגר) בוצע לראשונה בשנת 1983 על ידי הזמרת ירדנה ארזי (בת כברי) כשיר מחאה בעיצומה של מלחמת לבנון הראשונה, בעקבות היותה של ארזי הזמרת הראשונה שעלתה להופיע בפני חיילי צה"ל בלבנון. הופעתה של ארזי לוותה בכמה תקריות בהן נשקפה סכנה ממשית לחייה, ובשובה לישראל נפגשה עם אהוד מנור וסיפרה לו על המסע המטלטל, לדבריה, אותו עברה בלבנון. בעקבות אותה שיחה כתב מנור את השיר הקורא לחיילים "לשוב משדות זרים". השיר עורר סערה ציבורית, ולימים הפך מזוהה עם המאבקים לשחרור חיילים חטופים. 

מאז אותה שבת שחורה בשבעה לאוקטובר נטען השיר ביתר משמעות לאור מספר החטופים הגבוה בשבי החמאס שאנו מייחלים לשובם. המטרה של הפרויקט היא להפיץ את הקליפ ברחבי העולם, ברשתות החברתיות ובכל מקום בו ניתן להעלות את המודעות לחטופים ולגורלם ולעובדה שאסור להשאירם שם. יובל אראל כותב בבלוג שלו על מוזיקה ותרבות כי "הביצוע העכשווי הוא למעשה קומפוזיציה מוזיקלית עשירה העשויה מהלחם בין השיר "הביתה", ההמנון הלאומי "התקווה" ותזמור מצויין שמשלב בין מקהלות, כלי נשיפה, כלי מיתר, נגני רוקנ'רול המסונכרנים יחדיו". 

צפו בקליפ העוצמתי והמרגש!

ייזום והפקה: טליה ירום
עיבוד והפקה מוסיקלית: ערן מיטלמן
בימוי: דני קסון, שילה גלאי

הוספת תגובה חדשה