דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הוספת תגובה חדשה

מי באמת שומר על החינוך הקיבוצי היקר לכולנו?
מנהלות גיל רך במועצה האזורית גלבוע, עמק המעיינות וגליל תחתון
אנו נמצאים בתקופה של תהליכי שינוי משמעותיים בעולם, במדינת ישראל, במערכת החינוך הממלכתית והקיבוצית. באופן טבעי, תפיסות חינוכיות מושפעות מאותם תהליכים ומשפיעות על מערכת החינוך, על כל גווניה. תפיסות חינוכיות ייחודיות ממשיכות לפעול כל השנים וחלקן אף מקבלות הכרה מהמדינה, במקביל לתפיסה ההגמונית של המדינה, ואין זה מבטל את זה. אין ספק שכל תפיסה חינוכית, חייבת להיות מעוגנת בידע תיאורטי מגובש ומהימן בהתאמה למציאות המשתנה, אחרת נוצר בלבול, פחד מהבאות וסימני שאלה רבים.
מול מצב זה, כבר שנים רבות שהתפיסה הפסיכופדגוגית-אקולוגית- מערכתית שנכתבה ע"י ד"ר רונית פלוטניק ושותפיה ונשמרת כל השנים ע"י מדריכות מארגון "חווית הילדות", נותנת תשובה אמינה, יציבה ומותאמת למציאות המשתנה, לעולמו האישי- משפחתי- קהילתי של הילד, הוריו ואנשי החינוך העוסקים במלאכת הקודש. מראשון הילדים ועד אחרון ההורים, מצעירת המטפלות ועד ותיקת המנהלות, מקיבוץ שיתופי ותיק ועד יישוב קהילתי צעיר.
המודל הפסיכופדגוגי של מערכת הגיל הרך מבוסס על השלבים ההתפתחותיים של הילד וההורה והדרך בה הם באים לידי ביטוי בשגרת היומיום ביחידות החינוכיות. מערכת הגיל הרך מושפעת מסוגיות שונות ומגוונות, והתפיסה החינוכית נותנת מענה לכל הסוגיות האלו, מתוך הבנה שיש לטפל במערכות היחסים במעגלים המשפיעים והמושפעים, בכדי לאפשר חינוך בטוח ומיטבי עבור הילדים והוריהם וכמובן על מנת ליצור סביבת עבודה בטוחה, מפתחת ומלמדת עבור הילדים ואנשי החינוך.
הבחירה שלנו להיות חלק מתפיסה חינוכית זו היא בראש ובראשונה הבחירה להיות עם לב פתוח, מכיל, קשוב לעצמי ולאחר. לבחור לשאול את השאלות גם אם הן קשות ומפחידות וגם אם הן דורשות מאתנו לעבוד קשה יותר ולא להתפשר על המקצועיות שלנו, בכדי לאפשר לשותפים שלנו לגדול ולהתפתח באופן מיטבי.
בשל כך, תפיסה חינוכית כזו, מחייבת אותנו לתפיסת ניהול הכוללת מיומנויות ניהול והדרכה גם יחד, הרואה בתפקידה אחריות על תהליכי שינוי והצמחת אנשי חינוך. תפקידה של מנהלת הגיל הרך הוא תפקיד מאתגר וחשוב ביותר בהובלת מערכת הגיל הרך ובבניית הקהילה. היא האחראית על ה"לב הפועם", שימור הערכים, הנעת שינויים פנימיים וחיצוניים ושיפור דרכי העבודה במערכת. כמובן שבכדי שמנהלת תוכל לתפקד במערכת מורכבת שכזו (מבלי שדיברנו על כל הממשקים הנוספים שבאחריותה כגון: משרד החינוך, משרד התמ"ת, משרד הבריאות, מועצה וממשקים נוספים בקהילה), חובתה לקבל ליווי והדרכה כדי שגם היא תוכל לעבד תהליכים ולקבל כלים וכוחות להמשך עבודתה.
כמנהלות שעובדות לאור התכנית הנ"ל ומודרכות על ידי מדריכות מנוסות ומקצועיות מארגון "חווית הילדות", אנו גאות להיות חלק מאותה תפיסה, מאמינות בה ונמשיך לעשות ככל יכולתנו לשמור על החינוך הקיבוצי היקר לכולנו, באמונה, במסירות ובאחריות גדולה.

מנהלות הגיל הרך מהמועצה האזורית גלבוע, עמק המעיינות וגליל תחתון:

מיה בריל- מנהלת גי"ר קיבוץ בית השיטה
יפית אלוני- מנהלת גי"ר קיבוץ יזרעאל
מורן שבילי-רז- מנהלת גי"ר קיבוץ עין חרוד איחוד
רויטל זוהר- מנהלת גי"ר קיבוץ תל יוסף
גלית אורן- מנהלת גי"ר קיבוץ גבע
בת שבע ריכטר- מנהלת גי"ר הקיבוץ הדתי לביא
עינת בן זאב- מנהלת גי"ר מושב רם-און
אלוית חיים- מנהלת גי"ר הקיבוץ הדתי שלוחות
אגנש פרנק לובנפלד- מנהלת גי"ר קיבוץ בית אלפא