דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

נשיא המדינה נחרד מהבולענים בעין גדי. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי

נשיא המדינה נחרד מהבולענים בעין גדי, נתוני הגיוס- הקיבוצניקים בראש וילדי גבת מוחים נגד שדה"ת החדש. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי
ריבלין בסיור בעין גדי
ריבלין בסיור בעין גדי
Image removed.

נשיא המדינה סייר בים המלח בעקבות השפעות תופעת הבולענים

נשיא המדינה: ״זהו נושא ערכי-חיוני מעבר לכל שיקול כלכלי, זהו נושא לאומי ממלכתי ובטחוני וככזה אני בטוח שהממשלה תדע לתת לו את המענה הראוי.
ים המלח הוא תפארתנו״
  Image removed. צילום: מארק ניימן/ לע"מ


נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, סייר בים המלח היום (חמישי) בעקבות השפעות תופעת הבולענים במקום כתוצאה מירידת מפלס מי הים.

הסיור התקיים בהזמנת ח״כ איתן ברושי העוסק בנושא באופן שוטף. ח״כ יעל כהן-פארן, יו״ר השדולה למען ים המלח, ראש מועצה אזורית תמר דב ליטבינוף, וראש מועצה אזורית מגילות אריה כהן ליוו גם הם את הנשיא בביקורו.

במקביל לכך פועלת התנועה הקיבוצית על מנת להכניס את קיבוץ עין-גדי לתוכנית השיקום הממשלתית לאזור. לשם כך פנה מזכ"ל התנועה ניר מאיר לח"כ לשעבר שי חרמש על מנת שיפעל בנושא מול גופי הממשל.

אגן ים המלח הוא אוצר טבע חשוב וייחודי של מדינת ישראל המהווה מוקד תיירות, והמדינה ויזמים פרטיים השקיעו מאות מיליוני שקלים בפיתוח ובשיווק של ענף התיירות בו. בשל הטיית מקורות הירדן וסכירה של נחלים שבעבר זרמו אל הירדן הדרומי ומשם אל ים-המלח ובשל פעילות השאיבה והאידוי שנעשית במפעלים התעשייתיים של ים-המלח, במהלך המאה ה-20 ירד מפלס ים-המלח ביותר מ-25 מטרים. 

תהליך הייבוש גרם לכך שב-1981 נחצה הים לשני חלקים באזור ה"לשון", ומפעלי ים-המלח, שכל פרנסתם מהאגן הדרומי, הרדוד יחסית, עמדו בפני סכנת סגירה עם ייבושו המוחלט של אגן זה. לפיכך נחצבה תעלה המזרימה מים מהאגן הצפוני לאגן הדרומי. מאז נחצבה התעלה, מפלס ים-המלח יורד בשיעור של יותר ממטר לשנה. ירידת המפלס ונסיגת קו החוף מביאות לערעור התשתיות לאורך חוף ים המלח. אחד מהמופעים של ערעור התשתיות הוא התפתחות מהירה של בולענים, אשר נפערים בפתאומיות עקב קריסת הקרקע, ואשר עלולים לסכן חיי אדם, מבנים ותשתיות.

הנשיא סייר בחורבות חוף "מינרל" הצמוד לקיבוץ מצפה שלם, החוף ננטש ביום אחד ממש, לאחר שבולען נפער במגרש החניה שלו. הבולען הלך והתרחב עד שקרסו לתוכו חנויות וחלקים נרחבים מהכביש. הנשיא שמע מראש מועצה אזורית מגילות אריה כהן על העזיבה החפוזה של החוף למרות עבודות פיתוח נרחבות שנעשו בו ואובדן ההכנסה של עשרות מתושבי האזור כתוצאה מסגירתו. 

בהמשך שמע הנשיא מתושבי עין גדי על המאבק הקיומי להמשיך ולפתח את היישוב ועל הצורך בתמיכה ממשרדי הממשלה השונים על מנת להתחזק ולהביא אל האזור את צעירי הארץ. 

קראו עוד על סיור נשיא המדינה בעין-גדי
Image removed.

נתוני הגיוס - הקיבוצים בראש

צה"ל פרסם השבוע את נתוני הגיוס לצה"ל לשירות קרבי וכמידי שנה גם השנה בני ובנות הנוער מהקיבוצים נמצאים בראש הטבלה. Image removed.

את הטבלה של עשרת בתי הספר המובילים בקרב הבנים לגיוס מוביל בית הספר הרב תחומי בעין חרוד עם 100% גיוס ו-76.1% לקרבי, במקום הרביעי – "העמק המערבי" בקיבוץ יפעת עם 96.9% גיוס ו-79% קרבי. במקום השמיני "מקיף הר-טוב" בקיבוץ צרעה עם 97.6% גיוס ו-78% קרבי, ובמקום העשירי תיכון "גאון הירדן" בקיבוץ נווה איתן עם 98% גיוס ו-78.7% לקרבי.

בנתוני הגיוס עוקפות המועצות האזוריות המופיעות בטבלה את כל הערים המופיעות בטבלה המקבילה ליישובים עירוניים באחוזי הגיוס.
גם בקרב הבנות נתוני הגיוס גבוהים בהרבה משאר האוכלוסייה – חוף השרון עם 92.6% גיוס, זבולון 93.8%, חוף הכרמל 90.2%, עמק הירדן 90%.

רק יום קודם לכן, כשכותרות העיתונים בישרו על ירידה חדה בשנה האחרונה בנתוני הגיוס לקרבי בפרט ונתוני הגיוס הכללי, יצאו נערים מההתיישבות הכפרית בקמפיין פייסבוק ובו הצטלמו עם שלטים שכותרתם: ירידה במוטיבציה? לא אצלי. אחרי לקרבי! בפוסט מבקשים בני הנוער, ממועמדים לגיוס כמוהם להצטלם עם שלט דומה ולפרסמו בתגובות.
מתן שטוסר מקיבוץ קבוצת שילר, הלומד בבית הספר ברנר בקיבוץ גבעת ברנר, ממארגני הקמפיין: "קראנו את הנתונים הבוקר בעיתונים, והיה לנו חשוב להבהיר שאצלנו אין שום שינוי. החברים שלי מהקיבוצים ומהיישובים האחרים בבית הספר האזורי ברנר רוצים להתגייס לקרבי! אני רוצה להתגייס לסיירת מטכ"ל וככה כמה מחבריי. אחרים רוצים להגיע לטייס וליחידות מובחרות נוספות. חשוב לנו שעוד ועוד בני נוער יצטרפו אלינו ואולי זה גם ישנה משהו אצל מי שיכול להיות קרבי ומעדיף שלא".

ראש אגף הצעירים בתנועה הקיבוצית, אסיף איזק, בעצמו סרן ביחידה קרבית: "שירות המדינה דרך התיישבות ודרך תרומה לחברה הייתה ותמיד תהיה חלק מהחינוך הקיבוצי שעליו גדלנו. מחלקת הביטחון בתנועה הקיבוצית בראשות נוקי גולדפישר פועלת ומבקשת לעשות כל מאמץ למצוא לכל נערה ונער מהתנועה את המקום הנכון בשבילם ובשביל צה"ל לשירות קרבי, ואם זה לא אפשרי, אז לשירות משמעותי למען המדינה והחברה בישראל. אנחנו שמחים שהקיבוצניקים והקיבוצניקיות מתגייסים בשיעור הגבוה ביותר בישראל".

לנתוני הגיוס המלאים בבתי הספר הקיבוציים המובילים ולכתבה המלאה

מסתמן: החינוך ההתיישבותי וכפרי הנוער יזכו לוודאות ויציבות

בעקבות הצעת חוק של ח"כ ברושי, הודיעו שר החינוך ומנכ"ל משרדו שמשרד החינוך יחל בכתיבת מסמך המכיר בייחודיות החינוך ההתיישבותי וחשיבותו Image removed. חינוך התיישבותי - ערכי קיימות, חקלאות, אהבת הארץ

וועדת השרים לענייני חקיקה שהתקיימה לפני כשבועיים, דנו השרים בהצעת חוק של ח"כ איתן ברושי וחברי כנסת רבים, אשר מטרתה להבטיח את יציבתו של החינוך ההתיישבותי. ח"כ ברושי ביקש לשם כך לתקן את חוק החינוך הממלכתי.

ועדת השרים לא קיבלה החלטה בהצעת החוק, אך שר החינוך, נפתלי בנט ומנכ"ל משרדו, שמואל אבואב, הודיעו שמשרד החינוך יחל בכתיבת המסמך הרשמי הראשון שמכיר בייחודיות החינוך ההתיישבותי וחשיבותו.

בתי הספר מגוונים ביותר: בתי ספר גדולים והישגיים, בתי ספר הקולטים עולים ובני עולים, כפרי נוער לתלמידים מתקשים ובלתי משתלבים, ממלכתיים, ממלכתיים דתיים וערביים. במוסדות המנהל שמים דגש על ערכי קיימות, חקלאות, אהבת הארץ והטבע ועם השנים הצטברה בו מומחיות רבה. זוהי דרך חינוך המחברת אדם ואדמה ונותנת מענה לצרכים של רבים באוכלוסייה.

ח"כ ברושי: "החינוך ההתיישבותי הוא חלק מרכזי בקיום ההתיישבות במרחב הכפרי, ובעתידה. הוא גם אחד מהכלים החשובים לעמידה ביעדי פיזור האוכלוסייה. תמיד ראיתי חשיבות גדולה בערכי  החינוך ההתיישבותי ובפעילות בכפרי הנוער".

ראשת אגף החינוך בתנועה הקיבוצית, ד"ר גבי אסם: "חוזר מנכ"ל העוסק בחינוך התיישבותי הוא מהלך בעל חשיבות עצומה להמשך קיומו של החינוך הקיבוצי התיישבותי. המועצות האזוריות המרכיבות את המרחב הכפרי ובתוכן בתי הספר האזוריים הפנימיות כפרי הנוער זוכות באמצעות חוזר המנכ"ל הייחודי לרגולציה והכרה באופי הייחודי הפדגוגי וכן הארגוני של מערכות החינוך.  ח"כ ברושי פועל רבות ונמרצות לקידום החינוך ההתיישבותי ומהלך זה הוא שיאו".

קראו עוד על החינוך ההתיישבותי וחשיבותו
Image removed.

נותנים תו תקן לגן הקיבוצי

תו התקן הוא "חוזר מנכ"ל" של בתי הילדים וגנים בקיבוצים. אופן הפעלתם, תקני כוח האדם, האפיונים ועקרונות הפעולה. תו התקן ראוי לו שישב על שולחנם של מנהלי/ות הקהילות ומנהלי החינוך Image removed.

בתחילת השבוע השיקה מחלקת הגן הקיבוצי בתנועה הקיבוצית מהדורה שלישית של "תו התקן לגיל הרך בקיבוצים".

תו התקן הוא "חוזר מנכל" של בתי הילדים וגנים בקיבוצים. אופן הפעלתם, תקני כוח האדם, האפיונים ועקרונות הפעולה. תו התקן ראוי לו שישב על שולחנם של מנהלי/ות הקהילות ומנהלי החינוך. בכנס שהתקיים בסמינר אפעל, נכחו מנהלות גיל רך מועצתיות, מנהלות גיל רך קיבוציות, גננות, מנהלי קהילה, העמותה הישראלית למען הילד בגיל הרך, נציגות של אגף מעונות יום, חברת המתנסים, אוניברסיטת בר-אילן, אוניברסיטת חיפה, האוניברסיטה העברית וסמינר הקיבוצים.

"עצם הנוכחות של כולם נתנה תחושה של שיתופי פעולה, כאשר המטרה של כולנו אחת – לקדם ולמקצע את הגיל הרך", אומרת נועה צור-ברוש, מנהלת פיתוח מקצועי ב"גן הקיבוצי". "ייחודיותו של החינוך הקיבוצי, המשאבים המושקעים בו ולקיחת אחריות הקהילה על ילדיה, מאפשרת את המשכיותו תוך מתן מענה רלוונטי לחברה הקיבוצית המשתנה, וכך גם להפוך אותו לזרם חינוכי מוכר".

ד"ר אדם הישראלי, חבר קיבוץ גבעת חיים איחוד, ראש היחידה למעורבות חברתית וחבר סגל בפקולטה לחינוך בסמינר הקיבוצים ואוניברסיטת תל אביב חוקר זמן רב את הסוציולוגיה של החינוך פתח את הכנס באומרו ששאלת החינוך עולה ורלוונטית מתמיד, ובעיקר בקיבוצים המתחדשים. "הקהילה משתנה - ההורים, הסבים, הנהגת הקהילה ומערכת החינוך - כולם נמצאים בתהליך שינוי מתמיד שאינו משברי, אלא דווקא מעיד על צמיחה מחודשת. 

תו התקן החדש נכתב תוך כדי התייחסות לשונות הגדולה הקיימת בין הקיבוצים, ומתוך הבנה שחינוך איכותי בגיל הרך הוא נכס משמעותי המהווה חוסן לכל קהילה. ערבות הדדית הוא ערך ייחודי ומשמעותי לקיום קהילה בריאה. בכדי לאפשר חינוך קיבוצי מיטבי תוך מתן שוויון הזדמנויות לכל הילדים, חובת הקיבוץ לקחת מידה של אחריות, ולהבטיח את הצלחת מערכת הגיל הרך. 

בתחילת השבוע תיפתח הרשמה באתר לרכישת חוברת תו התקן וישלח לינק למעוניינים. 

קראו עוד על תו התקן של הגן הקיבוצי

תמונת השבוע- מסע י"ב בחנוכה

Image removed. מסע י"ב. צילום: עופר רימון

בזמן שבכל בית בישראל ידליקו בשבוע הבא נרות חנוכה, יצאו יותר מאלף בני ובנות נוער מהקיבוצים והמרחב הכפרי למסע י"ב המסורתי. הנערים יפגשו בארגוני חברה אזרחית, יפגשו את נציגי חילות צה"ל השונים, ישמעו פוליטיקאים והכי חשוב - ידברו על תרומה לחברה בישראל. 

Image removed.

ילדי גבת מצטרפים למחאה
נגד שדה התעופה

בשבועיים האחרונים צועדים ילדי גבת לבית הספר עם הוריהם במחאה על הכוונה להקים באזור שדה תעופה בינלאומי. ראש המועצה האזורית איל בצר הצטרף לצועדים Image removed. ראש המועצה איל בצר עם ילדי גבת

זמן רב מנסים תושבי עמק יזרעאל, בתוכם הקיבוצים, להאבק בכוונת משרד התחבורה להקים בסמוך אליהם שדה תעופה בינלאומי. לדברי אנשי העמק: "שדה התעופה המתוכנן יחריב את האזור המרהיב ביופיו, יזהם, ירעיש ויוריד משמעותית את איכות החיים של ילדי ותושבי עמק יזרעאל".

חברי ותושבי קיבוץ גבת החריפו לאחרונה את המאבק ובשבועות האחרונים הצטרפו אליהם ילדי הקיבוץ, אשר יחד עם הוריהם יוצאים מידי בוקר במסע רגלי מגבת לבית הספר העמק המערבי ביפעת, עם שלטי מחאה, במטרה להגביר את המודעות למאבק ולסכנות שבהקמת השדה בעמק. "שדה התעופה צריך לקום בדרום - בנבטים - שם השטחים נרחבים יותר, התושבים משוועים לו וזקוקים לו יותר. הוא יתרום רבות לישובי וקיבוצי הסביבה", אומרים אנשי גבת. ליוזמה מצטרפים בימים האחרונים גם ותיקי הקיבוץ, וכן חברים ותושבים מהקיבוצים הסמוכים. בנוסף אליהם הצטרף לילדים המוחים והוריהם ראש המועצה האזורית, איל בצר, מהמתנגדים החריפים להקמת שדה התעופה. 

קראו עוד על מאבק תושבי עמק יזרעאל

שתי מדליות לפיזארו באליפות העולם

השחיינית הפארלימפית מקיבוץ יזרעאל ממשיכה לקצור הישגים בבריכה Image removed. ענבל ופטר וענבל פיזרו (הועד הפראלימפי)

השחיינית הישראלית ענבל פיזארו מקיבוץ יזרעאל לא עוצרת - באליפות העולם הנערכת בימים אלו במקסיקו סיטי זכתה עד כה בשתי מדליות ארד. ביומה הראשון של התחרות הגיעה פיזארו למקום השלישי במקצה 100 מטר חופשי לאחר שסיימה ב- 1:26.46 דקות.

 ראש המשלחת פטר פיזרו אמר לאחר המשחה לאתר "עמק-ניוז": "כדרכה, ענבל המתאמנת באילן חיפה, החלה את המשחה לאט ובסיבוב האחרון, בשעה שחלק מן השחייניות מתחילות להתעייף, אך היא צליחה לסגור פערים בצורה נהדרת בדרך למדליה". בהמשך התחרות זכתה השחיינית במדליית ארד גם במקצה ל- 50 מטר חופשי עם התוצאה 40:18 שניות. 

להמשך קריאה על הישגיה של ענבל פיזארו
Image removed.

200 מבנים בקיבוצים ששימשו כרפתות ולולים יהפכו לחללי עבודה לסטארט-אפים

עם קרן ייעודית, ארגון כלכלי וטכנולוגי וקצת אידיאולוגיה סוציאליסטית, מנסים עתה הקיבוצים לגדל את הסטארט־אפ שיביא להם מיליונים. האם יצליחו למשוך את ההייטקיסטים מהמרכז אל חללי העבודה המעוצבים שהיו בעבר לולים נטושים?

מאת: יואב סטולר, "כלכליסט" Image removed. ניר עם

שולחנות האוכל הארוכים בחדר האוכל העזוב של קיבוץ ניר עם מוחלפים בימים אלו בחדרי מתכנתים בעיצוב מודרני, שולחן סנוקר ומטבחון קטן. הליך דומה יקרה בקרוב בעוד כשבעה מוקדים ברחבי הארץ, שאליהם יירתמו כעשרה קיבוצים. הם עומלים להסב את המבנים השוממים של חיי הקבוצה, הלולים והרפתות שננטשו להאבּים: חללי עבודה משותפים לסטארט־אפיסטים וחברות הייטק. כל זאת במסגרת פרויקט חדש של איגוד התעשייה הקיבוצית, שמבקש לשנות בשנים הקרובות את פניהם של עשרות קיבוצים מהכנרת בצפון ועד לאילות שבדרום. המטרה שהציב מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, אופיר ליבשטיין, היא שבתוך שלוש שנים עשרות קיבוצים יהיו חלק מהמהפך.

"אנחנו רוצים חברות שיש להן מה לעשות כאן גם אחרי השלב שבו הן מתפתחות. יש לנו מפעלים ואזורי תעשייה שבעזרתם אפשר לבסס חברה לטווח ארוך ולא כזו לאקזיט", אומר מנהל קרן המשתלה לעידוד חדשנות טכנולוגית בקיבוצים, רפי נבו.

בתעשייה הקיבוצית מניעים את המהלך מתוך הבנה שלצד הערך הכלכלי של השמשת והשכרת חדרי האוכל לחללי הייטק בסגנון Wework, ההשקעה בחדשנות עשויה להביא תשואה מכובדת בשילוב עם מוסדות התעשייה והייצור הגדולים שלה, וגם עשרות מקומות עבודה במעגלים השונים שיכולים לצמוח בקיבוצים הפריפריאליים הודות לכסף שיביאו אתם היזמים לאזור עם ביקוש לשירותי הסעדה, בילויים, ניקיון, חשבונות, ניהול משרדי ואף מקומות תעסוקה לבנים החוזרים ולתושבי ההרחבות.

בשנים האחרונות מפעילה התנועה הקיבוצית מערך השקעות בהייטק ובסטארט־אפים שבמסגרתו החלו לפעול לפני כארבעה חודשים מאיץ סטארט־אפים וחממה במועצה האזורית שער הנגב שבעוטף עזה. באמצעות המערך מקבלים היזמים והחברות הטבות הן מהקיבוצים שמעוניינים בהם והן מהמדינה בזכות הימצאותם בפריפריה.

להמשך קריאת הכתבה באתר כלכליסט

מעופפים ביחד -
קבוצת הכדורעף המעורבבת

בשקט בשקט ומבלי לתת לאף אחד להפריע בדרך, נבנתה בצפון הארץ קבוצת כדורעף לנערים, הכוללת בתוכה מוסלמים, נוצרים, דרוזים ויהודים, כל זאת, בשיתוף מועצה אזורית עמק יזרעאל ועיריית שפרעם Image removed. סגל קבוצת הכדורעף של מועצה אזורית עמק יזרעאל ושפרעם

בשקט בשקט ומבלי לתת לאף אחד להפריע בדרך, נבנתה בצפון הארץ קבוצת כדורעף לנערים, הכוללת בתוכה מוסלמים, נוצרים, דרוזים ויהודים, כל זאת, בשיתוף מועצה אזורית עמק יזרעאל ועיריית שפרעם. תחילת הפרויקט בשנת 2010 מתוך היכרות בין עמיר מרסיאנו מקיבוץ הרדוף ומוחמד סובח משפרעם. ביום יום, בין היישובים הסמוכים קיימת שכנות ודו-קיום והשניים, מורים, מחנכים ומאמני כדורעף מושבעים, הגשימו יחד עם אורי סלע, מאמן הפועל לקידום הכדורעף בעמק יזרעאל, חלום משותף והפכו את האהבה למשחק לדו-קיום על המגרש שכל כך טבעי להם. 

לא דיבורים, אלא מעשים שהפכו פרוייקט למעשי וכל כך טבעי למציאות שניתן לייצר. בקבוצה משחקים נערים שנחשפו והתאהבו בכדורעף ושיתוף הפעולה טבעי ואינו זר להם. את משימת האימון משלים אנדריי קוזולובסקי, שחקן עבר שבעבודה קשה בונה את יסודות הקבוצה. מנהל מחלקת הספורט בעיריית שפרעם, שפרעם קארם: "אני מאמין גדול בשיתופי פעולה בכל המישורים ובמיוחד בין שכנים. מה עוד כאשר השכנים ערבים ויהודים בקבוצת כדורעף מעורבת היא חלום שהתגשם. הקבוצה מתאמנת ביחד ובמגרש הם שחקנים של קבוצה אחת ומשחקים למען מטרה אחת: טובת הקבוצה. האמת שיש המון קבוצות שיש בהן שחקנים יהודים וערבים, אבל הייחודיות שלנו היא בכך שהקבוצה שייכת לכולם ובנויה על שכנות טובה".

ארז ביטמן מנהל מחלקת הספורט במועצה האיזורית עמק יזרעאל: "אנו מברכים על שיתופי הפעולה הנהדרים בין שחקנים משפרעם לשחקני עמק יזרעאל. המועצה האזורית חרטה על דגלה שיתופי פעולה עם מועצות שכנות ואנו במחלקת הספורט מקימים שיתופי פעולה עם שפרעם, זרזיר ועילוט במגוון תחומי ספורט שונים. אני מקווה שהקבוצה הזו תהיה תחילתה של שותפות שתוביל גם להקמת קבוצות מעורבות נוספת".

סגל הקבוצה כולל את רועי שפילמן, יותם שפע, קרם חטיב, אייהם עואד, נמרוד לוגסי, אנס אבו פול, יונתן שעשוע, מג'ד עואד, מוחמד נעמה.

קראו עוד על קבוצת הכדורעף
Image removed.

חושבים עתיד -
קורס צמיחה דמוגרפית יוצא לדרך

לראשונה בדרום הארץ ובפעם השנייה בלבד, יפתח בקרוב קורס ייחודי המיועד לרכזי צמיחה דמוגרפית בקיבוצים, מושבים ומועצות אזוריות: "רכז הצמיחה צריך להבין לעומק את המורכבות של הקהילה המגיעה מהעיר אל הכפר

מאת: שחר דניאלי, "אתר הבית" Image removed.

היישובים הכפריים בדרום הארץ חווים בשנים האחרונות מהפכה של ממש מבחינת צמיחה דמוגרפית. כמעט כולם נמצאים בשלבי קליטה, ובחלקם מדובר כבר בסבב שני או שלישי של התרחבות.
המספרים מדברים בעד עצמם. למשל, במועצה האזורית חוף אשקלון, עלה מספר התושבים בארבע השנים האחרונות (2012-2016) מ-14,500 נפש ל-16,500 נפש. במועצה האזורית אשכול מ-11,700 ל-14,500 בסוף 2016. חלק ניכר מהצמיחה טמון במאות משפחות (מכל רחבי הארץ) הנותנות אמון במועצות האזוריות בדרום, ומחליטות להקים בהן את ביתן.

המגמה הזו הולידה צורך נוסף בדמות הכשרת אמיתית של רכזי צמיחה דמוגרפית. היות שמדובר בפרויקטים מורכבים, הכוללים קליטה וקבלה של עשרות משפחות חדשות, לעתים עד כדי הכפלת אוכלוסיית היישוב, ברור שדרושה הכוונה. קרי, יד מקצועית אשר תדע לסנכרן בין כל המטרות (הגדולות והקטנות) של הקליטה. הן מבחינת התושבים החדשים, הן מבחינת היישוב עצמו, והן מבחינת גורמים שלישיים כמו מועצות אזוריות, אגודות שיתופיות, רשות מקרקעי ישראל, קבלנים, יזמים וכו'.

שיתוף פעולה בין מכללת ספיר והתנועה הקיבוצית

כיום, ביישובים רבים אין רכז צמיחה דמוגרפי מקצועי אשר רכש הכשרה רלוונטית או בעל השכלה מתאימה. לא אחת, התפקיד "מונחת" על אחד מנציגי הקהילה הבכירים, כמו רכז המשק או מנהל הקהילה. זאת, למרות שהוא איננו מתמחה בנושאים השונים המחייבים אותו מתוקף תפקידו כרכז צמיחה דמוגרפי.

כעת, יש מי שהחליט לייצר שינוי. במכללה האקדמית ספיר יתחיל בחודש הבא קורס ייחודי לרכזי צמיחה דמוגרפית שהינו פרי של שיתוף פעולה בין המכללה לתנועה הקיבוצית. הרכזת האקדמית של הקורס, קרני פלג, שגם מנחה בו וגם מכהנת כרכזת צמיחה דמוגרפית בקיבוץ גבולות, מסבירה כי תוכנית הלימודים שגובשה אמורה לתת מענה לאתגר שעלה מן השטח.

לקריאת הכתבה המלאה

'עסק קיבוצי'​ - עסקים קטנים שהוקמו ביוזמה מקומית והפעם... "א.ש. תקשורת יבוא ושיווק" מקיבוץ דורות

Image removed.

א.ש. תקשורת, יבואנית מובילה של חלקי חילוף וציוד מעבדה לסמארטפון ולטאבלט. בסל המוצרים הרחב שלנו תמצאו מסכים, זכוכיות, מסגרות, פלאטים, רכיבי שמע, סוללות ועוד. לצד מותגים מובילים החברה מחזיקה גם מלאי חלקי חילוף לסמארטפונים של חברות קטנות בתחום הסלולאר.
לחברה משרד ומחסנים בארץ מהם היא משרתת מאות חנויות, מעבדות ולקוחות פרטיים. אנחנו מקפידים על שירות אחיד ברמה גבוהה ומייחסים חשיבות רבה להזמנות קטנות של לקוחות פרטיים כמו אלה של לקוחות גדולים.
כדי לשמור על רמה גבוהה ואחידה פתחה א.ש. תקשורת משרד בהונג קונג ממנו היא מפקחת על היצרנים השונים ואיכות המוצרים ודואגת להביא לכם את המוצרים האיכותיים ביותר בשוק. כל המוצרים עוברים בדיקות קפדניות ומגיעים עם אחריות לשלושה חודשים.

בא.ש. תקשורת מתחייבים על מוצרים איכותיים, שירות ואחריות, זמני אספקה קצרים והכל במחירים אטרקטיביים.

מוזמנים בחום ליצור איתנו קשר! 
טלפון: 050-7437536
פקס: 08-6808420
מייל: asmartparts@gmail.com

לאתר האינטרנט של "א.ש. תקשורת"
Image removed.
  Image removed. Image removed.     מוזמנים ומוזמנות לכתוב לנו 
  יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 
  Image removed. Image removed. Image removed.

הוספת תגובה חדשה