דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מנכ"ל בינ"ה: "מניסיון של עשרים שנים בניסיון להנחיל טקסט יהודי ומסורת יהודית - גבאי צודק"

ערן ברוך: "הדבר הכי "גרוע" שהמשפט הזה יכול לעשות שהוא שכמה חילונים יחשבו שוב על היהודות שלהם וזה רק חיובי"
בינה
בינה

ערן ברוך, מנכ"ל בינ"ה – התנועה ליהדות חברתית מבית התנועה הקיבוצית, כתב הבוקר בחשבון הפייסבוק שלו – "אני עם אבי גבאי. השמאל שכח מה זה להיות יהודי. אני יכול לספר לכם על כך, כי אני עובד כבר עשרים שנה בלהזכיר לחילונים וללמד אותם יהדות. מניסיון ארוך שנים ומתסכל, אני מעיד שאבי גבאי צודק. והלוואי שאמירות כאלה שמייד יוצרות תגובה פאבלוביות מצד עמיתי בשמאל. יביא לשינוי אמיתי". 


ערן, מאיפה מגיעה התמיכה הגורפת הזאת באמירה של גבאי שאפילו במפלגתו שלו נתקלה בביקורת חריפה? 

כמו שכתבתי בפוסט - אני מניסיון של עשרים שנים של עבודה בבינה בניסיון להנחיל טקסט יהודי ומסורת יהודית ומחשבה יהודית לציבור חילוני (שמאלני) מעיד שהמשימה מאד קשה. חלקים גדולים בציבור החילוני בישראל מנוכרים לתרבות היהודית, נמצאים איתה בקונפליקט וטועים לחשוב שאם הם יתחברו לתרבות ולמסורת יהודית הם יפגעו בערכים האוניברסליים והישראליים שלהם". 

ובכל זאת החשש הזה נובע מהתפיסה של חלקים בציבור הדתי ובעיקר החרדי שאם אתה לא יהודי דתי אתה לא יכול לחיות את התרבות היהודית? 


אני לא מסנגר על הדת, ובהחלט לדת הממוסדת יש חלק חשוב במצב אבל אני לא פוטר גם את עצמי מהאחריות. זה שהרבנות הראשית היא הגוף הכי מושחת בישראל, לא זה לא פותר אותי מלתת תשובה. רק אם הצד החילוני יתעורר וייצר תרבות חילונית של עומק יש סיכוי שהציבור הזה יחזור להיות בהנהגה של המדינה".


ובכל זאת, אי אפשר להתעלם מזה שמשפט שמעורר אמוציות קשות

"אני מזכיר לך שלפני עשרים שנה, ברק ביקש סליחה מעדות המזרח ותושבי ערי הפריפריה וגם יצר בהתחלה את התגובה הפאבלובית של – "מה פתאום?!", "למה הוא מתנצל?!" ועוד. כיום אפשר להסתכל על הדברים האלו בפרספקטיבה של זמן ולהבין שזה היה נכון להגיד את זה ובוודאי אף אחד לא ניזוק. הדבר הכי "גרוע" שהמשפט הזה יכול לעשות שהוא שכמה חילונים יחשבו שוב על היהודית שלהם וזה רק חיובי" 

 

ערן ברוך

תגובות

אני לגמרי איתך בתחום - ורק שאבי גבאי...יש המשך בגוף ההודעה :
נחום משריד
....רק שאבי גבאי לא מזיז לו השמאל והיהדות - או הקיבוצים - אבי גבאי עשה מה שידע לעשות בגין ( ברכות שחיה ) וביבי ( הערבים ממלאים אוטובוסים....) לפנות לנתח עצום בעם שצריך עדיין עידנים להגיע למקום שלך !!!!.
אז מה מאחד אותם את השמות שהזכרתי....זבל - נמוך, מבייש ומעורר בוז .
השמאל עסוק ומחובר עמוק מאוד ליהדות - ורק ספר לי מה היא אם כך ציונות,
שאדע היכן ממוקם אני על המפה של " השמאל שכח.............. "

הוספת תגובה חדשה