דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מה אמר מפקד חיל האוויר על הטייס החדש מבית ניר? כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה

מה אמר מפקד חיל האוויר על הטייס החדש מבית ניר? צאו להפגין נגד השחיתות. בואו לטייל בשביל הישובים במטה אשר. כל זאת ועוד
ניוזלטר
ניוזלטר
 

28.12.2017

שלוש חברות מתוך שבע שזכו בפרס היצואן המצטיין ואות סחר החוץ של מדינת ישראל מידיו של נשיא המדינה - קיבוציות

פרס היצואן המצטיין ואות סחר החוץ של מדינת ישראל לשנת 2016 הוענקו השבוע על ידי נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, בבית הנשיא. הפרסים חולקו על ידי שר הכלכלה אלי כהן, נשיא התאחדות התעשיינים מר שרגא ברוש ויו"ר מכון היצוא מר רמזי גבאי
שלוש חברות מתוך שבע שזכו בפרס היצואן המצטיין ואות סחר החוץ של מדינת ישראל מידיו של נשיא המדינה - קיבוציות
צילום: מארק ניימן/ לע"מ

פרס היצואן המצטיין ואות סחר החוץ של מדינת ישראל לשנת 2016 הוענקו השבוע על ידי נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, בבית הנשיא. הפרסים חולקו על ידי שר הכלכלה אלי כהן, נשיא התאחדות התעשיינים מר שרגא ברוש ויו"ר מכון היצוא מר רמזי גבאי במעמד הנשיא. שלוש חברות מתוך השבע שקיבלו את הפרס הן חברות קיבוציות – ביו-בי משדה אליהו, כבירן מקיבוץ כברי ונטפים מחצרים, מגל ויפתח שזכתה ב"פרס היצוא" על תרומה מיוחדת ליצוא הישראלי, למיצובו בשווקים ולהאדרת שמה של התעשייה הישראלית.

את התעשייה הקיבוצית ייצגו בטקס מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, אופיר ליבשטיין ומנהל החדשנות באיגוד, רפי נבו. 

"כמו לכל הצלחה מסחררת, גם להצלחה של הטפטפות אבות רבים. אבל, וזה לא במקרה, כולם ישראלים. כל אחד וחלקו במהפכה". פתח הנשיא והמשיך: "היום כשאנו מעלים על נס את "נטפים", זוכת פרס הייצוא, זה פחות משנה אם הרעיון עלה לראשונה בראשו של שמחה בלאס או יעקב מוטס, או אם הקרדיט האמיתי שייך דווקא למשיא המשואה אפי מהודר. העובדה היא שהטפטפות שנפרשות לאורך מאות אלפי קילומטרים בכל רחבי העולם, נולדו כאן, אצלנו. העובדה היא, שאילולא נתתם אתם, היושבים כאן, והיזמים הישראלים לדורותיהם, דרור לניצוץ היצירתי שבכם, ספק אם מדינת ישראל הייתה מגיעה לאן שהגיעה בשבעים שנות קיומה". הנשיא סיפר על ביקוריו בהודו וברחבי העולם כשהוא חוזה בפיתוחים הישראלים הפרושים בשדות רבים ואמר: "קשה לי לתאר לכם את תחושת הגאווה שלי בכל ביקור במדינות העולם. בשכל וכנראה גם בלא מעט מזל, הצליחה מדינת ישראל הצעירה להקים תעשייה לתפארת. כזו שתתפתח ותהיה תמיד חדשנית, יצירתית, וחותרת ליצירת שיתופי פעולה. איננו עשירים במשאבי טבע, אבל באנשים, אוהו – איך אנחנו עשירים באנשים". 

בסיום דבריו התייחס הנשיא למיקום הגיאוגרפי של החברות ובירך את המעסיקים על הגיוון של העובדות והעובדים ואמר: "אות סחר החוץ של ישראל הוא אות של הוקרה למי שאחראים על יצוא של כתשעים וחמישה מיליארד דולר. מנוף קריטי לצמיחה הכלכלית, שמהווה כשליש מהתוצר הישראלי, ובשאיפה רק ילך ויגדל. אולי אנחנו כבר התרגלנו, אבל האמת היא שהצמיחה של מדינת ישראל מהקמתה ועד היום מתעלה על כל דמיון". 

בנוסף לפרס זה, זכה השבוע מפעל "עלבד" ממשואות יצחק בפרס "תעשייה יפה ומקיימת בישראל יפה" 2017 על 25 שנה של 5 כוכבי יופי!

הפרס הוענק על-ידי אלי כהן שר הכלכלה ואופיר ליבשטיין מנכ״ל איגוד התעשייה הקיבוצית בטקס חגיגי במועצה לישראל יפה בשיתוף התאחדות התעשיינים בישראל ואיגוד התעשייה הקיבוצית.

מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, אופיר ליבשטיין אמר לאחר הטקסים: "זה יום חג וגאווה גדולה לתעשייה הקיבוצית קבלת אות ההוקרה למפעלים הקיבוציים על תרומתם למשק הישראלי והיצוא לעולם וכל וזאת בזכות היוזמה, היצירתיות וההון אנושי מעולה של המנהלים והעובדים בתעשייה הקיבוצית".


כנס החינוך

הקיבוצניקים נענו לקריאה ומילאו את הצמתים ברחבי הארץ בהפגנות נגד השחיתות השלטונית

לפני שבועיים יצאה התנועה הקיבוצית לחברי הקיבוצים ברחבי הארץ להצטרף לאזרחי ישראל ולחברי הקיבוצים שמזה זמן מפגינים נגד השחיתות, ובמוצאי השבת האחרונה ניכר כי הקריאה זוכה להענות רבה ובצמתים ברחבי הארץ עולה באופן ניכר מספר החברים המוחים.
כנסו ובדקו איפה מתקיימות ההפגנות באזורכם. התנועה הקיבוצית תחלק החל מהשבוע פלריגים ושלטים להפגנות

לפני כשבועיים יצאה התנועה הקיבוצית לחברי הקיבוצים ברחבי הארץ להצטרף לאזרחי ישראל ולחברי הקיבוצים שמזה זמן מפגינים נגד השחיתות, ובמוצאי השבת האחרונה ניכר כי הקריאה זוכה להענות רבה ובצמתים ברחבי הארץ עלה באופן ניכר מספר המוחים, רבים מהם חברי קיבוצים. כך בצומת נהריה, בצומת צמח, בעפולה, קרית-שמונה, ראש פינה ועוד.

בהפגנת "הבעד" אותה יזם העיתונאי, ד"ר יועז הנדל, בכיכר ציון נאם חבר קיבוץ אורטל ואיש הגולן, אורי הייטנר, שאמר בין היתר: "יותר משהמאבק הזה הוא מאבק נגד, הוא מאבק בעד - בעד הנהגה המבוססת על ערכים של ממלכתיות, דוגמה אישית, טוהר מידות, ניקיון כפיים, יושרה, אמת ו"הצנע לכת". אנחנו אזרחים פטריוטים. הנאמנות שלנו, ההזדהות שלנו, המחויבות שלנו, אינה למחנה, למגזר, למפלגה או למנהיג, אלא למדינת ישראל, לעם ישראל. לא נהפוך סטטיסטים בניסיון לגונן על שחיתות, מתוך נאמנות ל"המחנה".

הייטנר הוסיף: "כל אימת שאני מתבטא ברוח הדברים שאמרתי כאן, אני מקבל תגובות בנוסח: "מה אתה מעדיף, ממשלה שתיסוג מהגולן"? גם אם אתעלם מן העובדות ההיסטוריות על המו"מ שניהל נתניהו עם אסד, אני רואה לנכון להבהיר. המאבק על גבולות המדינה חשוב ביותר. המאבק על תוכנה של המדינה, על דמותה של החברה, על צביונה של ההנהגה, חשוב לא פחות. במאבק על דמותה של המדינה, נגלה אותה נחישות שאנו מגלים במאבקים על גבולותיה. אסיים בדבריו של הנביא ישעיהו: הוֹי הָאֹמְרִים לָרַע טוֹב וְלַטּוֹב רָע, שָׂמִים חֹשֶׁךְ לְאוֹר וְאוֹר לְחֹשֶׁךְ, שָׂמִים מַר לְמָתוֹק וּמָתוֹק לְמָר". 

החל מהשבוע יחל אגף הצעירים בתנועה הקיבוצית, בראשות אסיף איזק, לרכז את פעילות ההפגנות בכל הארץ ובנוסף תחלק התנועה לקיבוצים פלריגים, כרזות, מדבקות ועוד למפגינים.


פייסבוק התנועה

אבי גבאי: "אנשי עוטף עזה הם אנשים נפלאים שעונים לאיומים ביטחוניים בציונות של התיישבות"

יו"ר מפלגת העבודה והמחנה הציוני סייר השבוע בשדרות ובקיבוצי עוטף עזה - נפגש עם חקלאים, תלמידים וחברי קיבוצים. בנוסף סייר לאורך הגדר וקיבל סקירה ביטחונית
אבי גבאי: "אנשי עוטף עזה הם אנשים נפלאים שעונים לאיומים ביטחוניים בציונות של התיישבות"
בתצפית על-שם אסף סיבוני ז"ל

יו"ר מפלגת העבודה והמחנה הציוני סייר השבוע בקיבוצי ויישובי עוטף עזה. את הסיור החל גבאי מלווה בשר הביטחון לשעבר, ח"כ עמיר פרץ ומפקד פיקוד הדרום לשעבר, אלוף (מיל.) ד"ר יום-טוב סמיה בשדרות, שם נפגשו עם ראש העיר אלון דוידי.

לאחר מכן המשיכו לקיבוץ כיסופים שם קיבלו הסבר על המתרחש מבחינה בטחונית בקיבוצי אשכול מקב"ט המועצה אילן אייזקסון ולאחר מכן ערכו סיור רכוב וצפו מרחוק בבניית המכשול ההולך ונבנה וערכו תצפית על המנהרה שהתגלתה סמוך לקיבוצים נירים ועין השלושה לפני כשלושה שבועות. בהמשך היום הגיעו לבית הספר התיכון האזורי, נופי הבשור, שם הצטרפו לסיור גם מזכ"ל התנועה ניר מאיר וח"כ איתן ברושי. גבאי דיבר עם התלמידים על חזונו וכך גם השאר, ולאחר מכן הפנו התלמידים מספר שאלות אל יו"ר המחנה הציוני.

נערי ונערות האזור ביקשו לדעת על תפיסתו את מצב הביטחון באזור, על שחיתות ועל איכות הסביבה. השאלה האחרונה מהקהל שהופנתה אל גבאי היתה על תפיסתו את הלגליזציה של סמים. תשובתו של גבאי על הצורך להתיר לגליזציה זכתה למחיאות כפיים סוערות מהתלמידים והתלמידות.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית אמר לתלמידות והתלמידים: "חבל אשכול והפיתוח שלו הוא נס – נחישות העולים 11 הנקודות שחלקן היו ועודן באזור הזה, והקיבוצים הישובים שהתפתחו מהן ולצידם, יצרו נווה מדבר שלא ייאמן. האיומים הביטחוניים מייצרים מבחנים לשלטון ולאזרח ואין ספק שאתם עומדים במבחן הזה. אין הרבה דברים טובים שאפשר להגיד על השלטון כיום, אבל גם הם מבינים שחוסנה של מדינת ישראל ייבחן כאן".

הסיור המשיך לאחר מכן לקיבוצי המועצה האזורית שער-הנגב ואל הפמליה הצטרף עד סיום הסיור, ראש המועצה אלון שוסטר. באזור זה התחיל הסיור באנדרטה לזכרו של בן קיבוץ ניר-עם, אסף סיבוני, שנפל באסון המסוקים, הצופה אל רצועת עזה. באנדרטה אמר יו"ר מפלגת העבודה והמחנה הציוני: "אנשי עוטף עזה הם אנשים נפלאים שעונים לאיומים ביטחוניים בציונות של התיישבות. אני מאמין במדיניות שמשלבת אפס סובלנות לפגיעה באזרחי ישראל ומנגד מייצרת תקווה לשינוי ולכן אני דוגל בהכנסת עובדים מעזה לעבודה בישראל כחלק מעסקה לשחרור שבויים".

המשך היום היה בקיבוץ כפר-עזה ומפגש מרגש עם אנה, אלמנתו של ג'קי קדושים, חבר הקיבוץ שנהרג בביתו מפגיעת פצמ"ר בשנת 2008.

לאחר מכן שוחח גבאי עם הנהלת הקיבוץ - זיו מצליח יו"ר הקיבוץ, קארין אפגן מנהלת הקהילה, ורדה גולדשטיין הדוברת, שחר אבאני רבש״צ הקיבוץ, דורון אדמוני חבר קיבוץ, וכן עם חבר הקיבוץ ומנכ"ל איגוד התעשיה הקיבוצית אופיר ליבשטיין. השיחה נסובה על חזרת הבנים והבנות למקום והצורך לעודד תעסוקה בעוטף. 

מי שמכיר היטב את האזור ופרש בפני גבאי בעיות נוספות היה מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, שכיהן כיו"ר הקיבוצים – ניר-עם וכפר עזה. למאיר גם קשר עז לקיבוץ האחרון בו ביקר גבאי – נחל עוז, לו סייע לצאת מהבעיות הכלכליות שפקדו אותו בחיבור שעשה לקיבוץ בארי, פרויקט אותו הוביל חבר הקיבוץ אז וראש המועצה לאחר מכן, ח"כ חיים ילין.

בנחל עוז התקיימה שיחה פתוחה של גבאי עם כלל תושבי האזור.


בהגושרים חוגגים (כמעט) יובל חברים חדשים

בקיבוץ הגושרים החליטו לקבל את השנה החדשה במעמד מרגש במיוחד, בסוף השבוע תתקיים הצבעה בקלפי הקיבוץ על קבלה לחברות ללא פחות מ49 מועמדים. זהו אירוע מכונן בכל קנה מידה קיבוצי ובמיוחד בקיבוצים המרוחקים גאוגרפית. בהגושרים טוענים שמשהו באווירה המיוחדת של הצפון, יחד עם האופי המאפשר בקיבוץ גורמים לכל כך הרבה משפחות לבחור לחזור, ולא סתם לחזור, אלא לבחור להיות חברים ולקחת חלק פעיל בקיבוץ
הגושרים
קיבוץ הגושרים חוגגים תנופת קליטה. צילום: אורי סלע (מתוך אתר הקיבוץ)

זוהר ליפקין, מנהלת הקהילה בהגושרים, בת הקיבוץ, שבחרה אף היא לפני שנתיים לחזור, ונמצאת בין המועמדים לחברות, מספרת על התהליך: "קיבוץ הגושרים קיבל החלטה בשנת 2017 מאד מאד חשובה. בחרנו במודל של קבלה לחברות מלאה בלבד. תחת המודל הזה שאנחנו פועלים על פיו עכשיו, אנחנו מקבלים היום לקליטה לחברות 49 בנים ובנות הקיבוץ ובני זוגם, ובמהלך שנת 2018, יצטרפו לפחות עוד כ-20 בנים שנמצאים במקומות שונים בתהליך ואנחנו לא מפסיקים, אנחנו רק רוצים שיבואו".

זוהר מספרת שיש ביקוש גבוה של בנים לחזור וכי הם עוסקים בשינוי ייעוד קרקעות ובהגדלת השכונות ומנסים לאפשר לכל מי שרוצה לבוא. "הסיבות לכך הן רבות ומגוונות. קודם כל, בקיבוץ הגושרים תמיד היה תמהיל אנושי מאד חם, זה משהו שהולך עם הגושרים מאז ומעולם ולכן, אני לא יודעת אם הוא הקיבוץ הכי מבוקש בצפון, אבל הוא בטוח בין המבוקשים ביותר".

שניר אשטמקר, מנהלה העסקי של הגושרים, הגיע לקיבוץ לפני ארבע שנים עם משפחתו- אשתו שירה, בת הקיבוץ, ושתי בנותיהם עופרי (5.5) ונוגה (7.5), ואף הם מועמדים לחברות בהצבעה הקרובה. שניר מספר על הבחירה לחיות בקיבוץ: "כשאני מסתכל באופן כללי על המעבר צפונה, זה קודם כל, המקום הכי יפה בארץ וזו כבר סיבה טובה. מעבר לזה, אני מסתכל היום על הבנות שלי ואני מאושר, כי אני רואה כמה טוב להן וכמה הן שמחות. כל יום אפשר לצאת מהשער של הבית וללכת להסתובב בכל כך הרבה מקומות, ובראשון לציון שם גרנו קודם, לא יכולנו לתת להן להסתובב ככה לבדן".

שניר בחר לא רק לחיות בקיבוץ אלא אף בתפקיד של הובלה ומשמש כמנהל העסקי של הקיבוץ. הוא מספר כי הבחירה להיות חלק מההנהגה המקומית הייתה מבחינתו דבר טבעי אך לא מובן מאליו במסגרת הקיבוצית שלעיתים מאופיינת בהסתגרות ובשמירה על הנורמות הקיימות: "אני חייב לציין שבנושא הזה קיבוץ הגושרים עושה מהפכה, בכך שהוא רואה ומבין את הצורך ברוח צעירה שתבוא ותנסה להביא ראייה קצת אחרת "מחוץ לקופסא", ומאפשרים לנו לנסות לעשות שינוי ולהנהיג את הקיבוץ קדימה. אני יכול רק להגיד כל הכבוד לקיבוץ, לחברים, על האומץ ועל הפתיחות לבחור בי לתפקיד מפתח כזה בקיבוץ. מבחינת הנהגה, זה אצלי באופי, גם בצבא ובמילואים תמיד פעלתי ככה. אני רואה חשבון במקצועי אז יש לי מה להביא גם בפן המקצועי, והתפקיד הוא מאד רציני, מאד מאתגר. אני חושב שהוא יכול לתרום לשני הצדדים, גם לקיבוץ וגם לי ברמה האישית".

זוהר ליפקין מסכמת את תנופת הקליטה האדירה בקיבוץ ואומרת: "ב12-13 השנים האחרונות קלטו בקיבוץ רק חברים בעצמאות כלכלית והשנה אנחנו עושים מאמץ להעביר את מרבית החברים האלו לקליטה בחברות מלאה גם כן. אני מאמינה שנגדל מאד בשנים הקרובות ויש לנו תוכנית צמיחה דמוגרפית שאפתנית. לאור כל התהליכים בקיבוץ, ביניהן גם בניית שכונת הרחבה, אנחנו מאמינים שבשנת 2027, בעוד עשר שנים, קיבוץ הגושרים ימנה 2,000 איש- זו התוכנית. ולמי ששואל אם נצליח לעמוד בזה התשובה היא בטח! אנחנו אוהבים אתגרים וניגשים אליהם בשמחה".

כל שנותר לאחל הוא בהצלחה ובשעה טובה לכל הנקלטים החדשים ולקיבוץ הגושרים כולו בדרכו החדשה.  


באנר מחאת השחיתות

תמונת השבוע- חג מולד שמח ממתנדבי התנועה הקיבוצית

מתנדבים

השבוע ציינו בכל רחבי העולם את חג המולד, ביניהם גם כאן בישראל חגגו בארוחות החג המסורתיות המתנדבים בקיבוצים השונים ברחבי הארץ.
בתמונה: ארוחת החג של מתנדבי קיבוץ עין גב

חג שמח לכל החוגגים!


יש להם כנפיים – 4 קיבוצניקים מתוך 36 מסיימי קורס הטיס

השבוע התקיים "מסדר כנפיים" מספר 175 של חיל האוויר. 11% ממסיימי הקורס הם קיבוצניקים: דביר (בית ניר), ליעם (משמר השרון), אופק (גבעת ברנר) ועידן (מעין צבי). מפקד החיל בחר לספר על דביר במסדר הכנפיים: "לחם כשיריונר במבצע צוק איתן ולא וויתר על חלום הטיסה"
מסיימי קורס טייס 175 עם מפקד חיל האויר האלוף נורקין

לאחר שלוש שנים מאתגרות, מגיע לסיומו קורס טיס מספר 175, במסגרתו יסיימו 36 חניכים את קורס הטיס. בשבוע שעבר הצטרף אליהם לטיסות המסכמות מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין ובסיומן אמר להם "אחד מכם בעוד כשלושים שנה יעמוד פה במקומי וימלא את תפקיד מפקד חיל האוויר". מפקד חיל האוויר, יעניק לחניכים את כנפי הטיס על רחבת המסדרים, כאשר הוא בעצמו זכה לקבלם לפני שלושים שנה בדיוק במסגרת קורס הטיס שלו, קורס מספר 113.

מסיימי הקורס הקיבוצניקים ממשיכים את המסורת הקיבוצית בהשתלבות ביחידות המובחרות ביותר בצה"ל ומהווים 11 אחוזים ממסיימי הקורס, זאת לעומת אחוז האוכלוסייה הנמוך שמהווה האוכלוסייה הקיבוצית מכלל האוכלוסייה, 1.5 אחוזים. 

סגן דביר (26) מבית ניר, הוא החניך המבוגר ביותר מבין מסיימי הקורס, אותו הוא מסיים כטייס מסוקים. דביר למד בתיכון צפית שבכפר מנחם, התגייס לקורס טיס ולאחר שנה נפל, והמשיך כקצין בחטיבה 401 בשריון. לאחר חמש שנים חזר לקורס הטיס והפעם סיים אותו בהצלחה. לאחר מבצע צוק איתן קיבלה היחידה בה שירת צל"ש על התנהלותה בלחימה. מפקד חיל האוויר, האלוף נורקין, בחר בנאומו לדבר על מסלול שירותו של דביר: "פגשתי אותו בין הטייסים החדשים. הוא לחם כשיריונר במבצע צוק איתן ולא וויתר על חלום הטיסה. היום הוא עומד כאן, ועוד רגע יענוד את הכנפיים". 

סגן ליעם (22) ממשמר השרון, למד בתיכון "מעיין" בעין החורש, סיים את הקורס במגמת נווטי קרב. במסגרת הקורס סיים תואר ראשון בפוליטיקה, ממשל וניהול. ליעם הוא בוגר שנת שירות בכפר הנוער "ניצנה". 

סגן אופק (21) מגבעת ברנר, למד בתיכון מקיף על שם י.ח. ברנר, שובץ במגמת קרב ובמסגרת הקורס סיים תואר ראשון בניהול מערכות מידע. דודו של אופק היה ממקימי בסיס נבטים. 

סגן עידן (22) ממעין צבי, למד בתיכון "חוף כרמל" במעגן מיכאל. שובץ במגמת טייסי קרב ובמסגרת הקורס סיים תואר ראשון במתמטיקה. עידן הוא בוגר שנת שירות בבי"ס שדה "הר ונגב". אחיו בן ה27 הינו טייס קרב גם כן המשרת היום בטייסת 102 בבסיס חצרים. 


באנר משקארד 1

הגש"שים באים

גמלאים בשנת שירות? יש דבר כזה! קראו את הכתבה של מתן צורי, שהתפרסמה השבוע ב"ידיעות אחרונות", על פרויקט הגמלאים המתנדבים שנפתח השנה ב"ניצנה", בשיתוף פעולה בין אגף הצעירים של התנועה הקיבוצית וכפר הנוער "ניצנה" בראשותו של מנהל המקום דוד פלמ"ח
ידיעות אחרונות
הכתבה שהתפרסמה השבוע ב"ידיעות אחרונות"

כנס החינוך

לי פלקון ממשמר העמק זוכת פרס "כדורגלנית השנה" לשנת 2017

השם אולי אינו מוכר עדיין מספיק בספורט הישראלי, אבל עוד תשמעו עליה – ספורטאית השנה היא לי פלקון בת ה-25, שחקנית הכדורגל של נבחרת ישראל, המשחקת היום בקבוצת Western Sydney Wanderers בליגה האוסטרלית. צפו בסרטון הזכייה:
לי פלקון במדי נבחרת ישראל

פלקון פורצת הדרך, היא שחקנית הכדורגל הראשונה מישראל שעושה קרירה בינלאומית בליגות הטובות וברמות הגבוהות ביותר בעולם. לאחר ששיחקה לתקופה קצרה בברונדבי הדנית, חתמה לפני שנתיים בדואיסבורג הגרמניה. פלקון הצטיינה בליגה השנייה ועלתה עם קבוצתה לבונדסליגה. הליגה הגרמנית היא הליגה הטובה באירופה, ולכל קבוצה יש מסורת רבת שנים וגרעין אוהדים של כמה אלפים המלווה אותן. 
העונה המצוינת של פלקון נעלמה אולי מעיני התקשורת הישראלית, אבל צריך להבין את גודל ההישג – זאת הליגה הטובה באירופה שמשחקות בה השחקניות הטובות בעולם, והתחרות על הרכבי הקבוצות היא אדירה.
לאחר שנתיים מצויינות בגרמניה בחרה פלקון לעבור לאתגר הבא, וחתמה בקבוצת Western Sydney Wanderers בליגה האוסטרלית (w -league) שהיא ליגה מקצוענית עם 9 קבוצות וכעת נבחרה בזכות כל הישגים אלו ל"כדורגלנית השנה" בטקס חלוקת פרסי הספורטאים המצטיינים השנה מטעם משרד התרבות והספורט.


קחו מקל, קחו תרמיל- נחנך "שביל הישובים" במטה אשר

בפרויקט העצום של המועצה האזורית מטה אשר ו"מילואות" הושקו שני המקטעים הראשונים. השביל צפוי לחבר בין 32 ישובי המועצה ולהתפרס לאורכם של 200 ק"מ. תוכנית הפרויקט רב שנתית וצפויה לקחת כ5 שנים
 
קחו מקל, קחו תרמיל - נחנך "שביל הישובים" במטה אשר
חונכים את השביל

בשבוע שעבר נחנך פרויקט "שביל מחבר ישובים" המשותף למועצה האזורית מטה אשר ול "מילואות" באירוע ההשקה, אליו הגיעו כ-300 איש - משפחות, קבוצות ילדים ממסגרות החינוך ותושבי הסביבה. היום נפתח בטקס עם דגש קהילתי וכיבוד מפנק, לאחריו יצאו המשתתפים למסלול החדש בהליכה, ריצה ורכיבה על אופניים מבניין המועצה, דרך שבי ציון ועד לבוסתן הגליל. לאורכו נהנו משלל אטרקציות: מעגל מתופפים, סדנת יוגה ופעילויות חינוכיות של קק"ל.  

הפרויקט העצום ממנו הושקו שני המקטעים הראשונים, צפוי לחבר בין 32 ישובי המועצה ולהתפרס לאורכם של 200 ק"מ. תוכנית הפרויקט רב שנתית וצפויה לקחת כ5 שנים.

המועצה האזורית מטה אשר היא מהגדולות והייחודיות בארץ, היא משתרעת על פני 220 אלף דונמים ובתחומה מגוון ישובים: קיבוצים, מושבים, ישובים קהילתיים וישובים ערביים. נופים ייחודים, קו חוף, שטחים הרריים ירוקים, שדות מוריקים ומטעים. נקודות היסטוריות, אתרי תיירות, נקודות תצפית ופינות חמד לרוב. מאות משפחות בוחרות מדי שנה להקים את ביתן ביישובי מטה אשר, השנים האחרונות התאפיינו בגידול מהיר של כל יישובי המועצה.

בני הקיבוצים והמושבים חוזרים הביתה לבנות כאן את ביתם, לאפשר לילדיהם חוויית חיים דומה לזאת שהייתה להם, ליהנות גם מהקרבה לטבע ולים וגם מקרבה למשפחה, לצד יכולת למצוא את עצמם מבחינה תעסוקתית.

המסלולים ב"שביל מחבר יישובים" יאפשרו לטייל, ללמוד ולבלות בין כל אלה- בהליכה ברגל, ריצה, או רכיבה על אופניים. לחוות את הגליל המערבי היפה, להכיר את הטבע, לחבר בין קהילות, ללמוד את הסיפור של המקום הזה, על הנופים, על ההיסטוריה, על האנשים שמרכיבים אותו.


באנר מחאת השחיתות

קבלת שבת: ההתיישבות העובדת ותרומתה לתרבות בצוותא

צוותא
שישי 26.1.18 בשעה 10:30

מנחה: ליאת רגב
ניהול מוסיקלי: רמי הראל
עורכת ומפיקה: נילי שחור
שירה: גוני כנעני, דודו זכאי 
על פרשת השבוע "בשלח": המשורר מירון איזקסון 

משתתפים: מוטקה נאור, מוטי זעירא, יורם טהרלב, אברהם קנטור, עוזי דיין, עדי עציון, רחל שפירא, עמוס רודנר, פוצ'ו, עמרי ליאור (קטעי סרטים).

הנחה מיוחדת לחברי וחברות הקיבוצים: קוד 2016 לכרטיסים מוזלים במחיר 50 ש"ח.

להזמנת כרטיסים: 03-6950156 או באתר "צוותא" tzavta.co.il


באנר משקארד 2

'עסק קיבוצי'​ - עסקים קטנים שהוקמו ביוזמה מקומית והפעם... "מוזה- בית לעיצוב" מקיבוץ אליפז

מוזה

מוזה | בית לעיצוב

עיצוב, פרסום, ליווי ושיווק אירועים, מוצרים ועסקים

עם השנים התמחינו במתן פתרונות עיצוביים למותגים שונים. המותגים זוכים לאפיון, עיצוב והפקה של מוצרים התומכים במערך השיווק והמכירות של הלקוח.

בדרך לתערוכה בחו"ל 
בהקמת עסק חדש 
להשקת מוצר 
לקשרי לקוחות 
ולקצת צבע... 
המוזה לשירותך.

ליצירת קשר: עמליה ניר- 054-4456022 
אימייל: amalia@muza-st.co.il


 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה