דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

התנועה הקיבוצית יוזמת התנדבות לכיתות הכוננות בקיבוצי הצפון. לא עוצרים עד שכל החטופים חוזרים. ותיקי מנרה יתאחדו עם קהילתם בזכות תרומת קלנועיות מנען והזורע וקליטה (גם) בזמן מלחמה. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
בוכנוואלד
 03/05/2024
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

עצרות יום הזיכרון לשואה ולגבורה 2024 ביד מרדכי, במכון משואה ובבית
לוחמי הגטאות

יום הזיכרון לשואה ולגבורה יחול ביום שני, 6.5, וכמדי שנה יערכו העצרות המרכזיות באנדרטה ביד מרדכי, במכון משואה בתל יצחק, ובבית לוחמי הגטאות
בתמונה: ילדי בוכנוואלד בדרך לבית ההבראה באונאי, צרפת, שנשכר על ידי אוז"ה, ארגון צדקה יהודי צרפתי
בתמונה: ילדי בוכנוואלד בדרך לבית ההבראה באונאי, צרפת, שנשכר על ידי אוז"ה, ארגון צדקה יהודי צרפתי

העצרת השנתית ביד מרדכי לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה, תיערך בערב יום הזיכרון, יום ראשון הקרוב ה-5.5, בשעה 19:30. העצרת, שמתקיימת למרגלות האנדרטה לזכרו של מרדכי אנילביץ' כבר למעלה מ-60 שנה תתקיים השנה בצל אירועי השבעה באוקטובר ולראשונה מאז הטבח תתקיים עצרת ציבורית רחבה בנגב המערבי. העצרת תהיה במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, ויו"ר האופוזיציה ח״כ יאיר לפיד, ובנוסף אליהם יישאו דברים גם יו"ר קק"ל יפעת עובדיה לוסקי, מזכ"ל התנועה הקיבוצית ליאור שמחה ומנהל הקהילה של יד מרדכי עומרי פרי. את העצרת תנחה עיתונאית חדשות 13 נטעלי שם טוב, ובחלק האמנותי ישתתפו בועז שרעבי, אמרי דדון, נטע ברזילי ומקהלת המועצה האזורית חוף אשקלון. בנוסף לתושבי הנגב המערבי ,ייקחו חלק בעצרת גם חניכי תנועות הנוער, כוחות ההצלה והביטחון, מוזמנים ואנשי ציבור. העצרת מתקיימת בכפוף להנחיות פיקוד העורף ותשודר בשידור חי בערוץ 13.

עצרת הזיכרון הממלכתית לשואה ולגבורה שתיערך גם היא ביום ראשון בשעה 20:00 באמפיתיאטרון של מכון משואה בתל יצחק, תעמוד השנה בסימן "הנשכחות שאי אפשר לשכוח", ובמרכזה מארג סיפוריהם האישיים של שורדי השואה שיעלו את משואות הזיכרון וכן בעוצמה השקטה של עדויותיהם, שמעידה יותר מכל על היכולת האנושית לצאת גם מהתהום של השואה. זוהי עדות שנוטעת תקווה בימים של משבר. בטקס יישאו דברים יו"ר המחנה הממלכתי השר ח"כ בני גנץ ומפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר. מדליקי המשואות השנה הם חווה הלל, פרופ' שאול הראל, אביגדור נוימן, לידיה אברהמסון, תמר יעקבי. את משואת התקומה יעלה חתן פרס ישראל ליזמות וחדשנות טכנולוגית לשנת תשפ"ד אייל ולדמן על תרומתו למדינה בתחומים אלה.

עצרת הנעילה ליום הזיכרון לשואה ולגבורה באמפיתאטרון שבמוזיאון בית לוחמי הגטאות ע"ש יצחק קצנלסון למורשת השואה והמרד, תתקיים ביום שני, 6.5, בשעה 20:00. העצרת תיערך השנה תיערך בסימן "כל עוד בלבב..." ויצוינו בה 80 שנה להשמדת יהדות הונגריה ו-75 שנה להקמת קיבוץ לוחמי הגטאות ובית לוחמי הגטאות. שפרה קורנפלד תנחה את העצרת, ובמסגרתה יתקיימו טקס הדלקת משואות; הנחת זר לזכר חסידי אומות עולם; מופעים של אביתר בנאי, מאיה בלזיצמן ונתי חסיד, מקהלת המועצה האזורית מטה אשר ולהקת המחול הקיבוצית. צפויים לכבד בנוכחותם: שורדי שואה, חברי כנסת, שגרירים, בני משפחת באייר ממעלות תרשיחא ששכלו את יקירם, אוריה באייר ז"ל בקרב בדרום רצועת עזה, ראש המועצה האזורית מטה אשר משה דוידוביץ, מזכ"ל התנועה הקיבוצית ליאור שמחה ומכובדים נוספים.


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה עברית

לא עוצרים - עד שהם חוזרים!

את חג הפסח והימים האחרונים ניצלו בקיבוצים רבים ליזום פעילויות למען שחרור החטופים - בחצר הקיבוץ, בחדר האוכל, בצומת הקרובה, בכביש הכניסה לקיבוץ ובתפילות. צפו בסרטון המסכם את שלל הפעילות בקיבוצים השונים
לחצו על התמונה לצפייה בקליפ

בחדר האוכל, בחצר הקיבוץ, בהפגנות, בצמתים, בכנסת ובכל מקום. חברי וחברות התנועה הקיבוצית והקיבוץ הדתי לא שוכחים לרגע את החטופים ואת בני המשפחות שלהם וממשיכים, יחד עם המטה התנועתי לשחרור החטופים, לצעוק בקול גדול. חייבים להחזיר את כולם. הביתה. עכשיו! 

במטה התנועתי לשחרור החטופים שותפים קיבוצים רבים ואנחנו מזמינים את כל הקיבוצים להצטרף למטה ולזעקה - כי חייבים להחזיר את כולם הביתה. להצטרפות לקבוצה השקטה של פעילות המטה התנועתי: לחצו כאן

צפו בקליפ המרגש שמסכם את הפעילות בעת האחרונה


באנר ביטוח חקלאי

הפוגה ללוחמים: התנועה יוזמת התנדבות לכיתות הכוננות בקיבוצי הצפון

התנועה הקיבוצית פתחה ביוזמה חדשה של איתור מתנדבים שיתגייסו ויעזרו לכיתות הכוננות בקיבוצי קו הגבול הצפוני, בגליל העליון והמערבי, אשר מגויסים מאז ה-7 באוקטובר ונמצאים באזור לחימה בקיבוצים המפונים. המועמדים שימצאו מתאימים יעברו התחיילות והכשרה הכוללת מטווחים, תרגולות והצטיידות בציוד צבאי מלא. מעל ל-100 אנשים כבר הביעו רצון להתנדב
כיתת הכוננות בקיבוץ עברון (הצילום להמחשה)
כיתת הכוננות בקיבוץ עברון (הצילום להמחשה)

התנועה הקיבוצית יצאה לאחרונה, בשיתוף צה"ל, במהלך לחיזוק וריענון כוחות הכוננות בקיבוצים השוכנים בקרבת גבולה הצפוני של מדינת ישראל, על רקע השגרה האינטנסיבית והשחיקה המשמעותית של מי שגויסו לפני יותר מ-200 ימים. מצב זה הביא לצורך בתגבור כוחות שיאפשר את המשך העמידה במשימות השונות. מודל דומה כבר מתקיים ביישובי הדרום. ליאור שמחה, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, הסביר כי "המטרה היא לגייס מתנדבים שיאפשרו הפוגה וריענון ללוחמי כיתות הכוננות הנמצאים בחזית הלחימה והגנת היישובים במשך חודשים ארוכים ומנותקים ממשפחותיהם, שפונו לאזור פחות מאוים". 

עפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה הישראלית שמוביל את היוזמה, מדגיש כי "המתנדבים צריכים לעמוד בקריטריונים שונים, כמו להיות בגיל המתאים (21-65), עם עבר צבאי מתאים וכושר גופני וקרבי, ללא עבר פלילי ומחויבים להתנדב למספר שבועות מלאים, לכל הפחות". לאחר פרסום היוזמה בשבוע שעבר, פנו כבר יותר מ-100 מתנדבים. 

הגיוס והשיבוץ נעשים בשיתוף ועל ידי החטיבות המרחביות בגליל העליון והמערבי (769 ו-300, בהתאמה), והמתנדבים יקבלו על כך ימי מילואים כמו חיילים לכל דבר ועניין. המועמדים שימצאו מתאימים יעברו התחיילות והכשרה, הכוללת מטווחים, תרגולות והצטיידות בציוד צבאי מלא. 


באנר משקארד

נוטעים תקווה במשגב-עם
ומייחלים לחזרת התושבים והביטחון

44 שנים לאחר הפיגוע הרצחני בקיבוץ משגב-עם שתלו חברי כיתת הכוננות ומזכ"ל התנועה הקיבוצית עץ זית לזכרם של הנרצחים מהקיבוץ, סמי שני ואייל גלוסקא ז"ל, ולזכרו של לוחם צה"ל אלדד צפריר ז"ל שנפל בניסיון החילוץ, ובתקווה לחזרתם של כל תושבי הקיבוץ במהרה הביתה
נטיעת עץ במשגב עם
שותלים וזוכרים במשגב עם. שביעי של פסח, 44 שנים אחרי. צילום מיה פיקוס

נטיעת האילן באדמת הקיבוץ כמעט והשלימה נטיעת שתילי עץ זית בכל הקיבוצים שפונו מהנגב המערבי וגבול הצפון. לאחר הנטיעה במשגב עם, נותר רק קיבוץ מנרה הסמוך, שם נמנעה הנטיעה עד כה בגלל המצב הביטחוני והיעדר אישור מהצבא. 

המצב במשגב עם קשה. הקיבוץ אמנם גדל והתפתח, אולם נדמה כי בכל הקשור למצב הביטחוני לא הרבה השתנה מאז 1980. הקיבוץ הצמוד לקו הגבול עם לבנון נטוש כבר קרוב לשבעה חודשים. כיתת הכוננות המורכבת מאנשי הקיבוץ מחזיקים את היישוב בקושי רב.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ליאור שמחה אמר לאחר הטקס הצנוע שנעשה במקום כי "המציאות בקו הגבול נוראה. יש בי גאווה גדולה על ההתיישבות לאורך הגבולות, ועל המאמץ האדיר של חברי כיתות הכוננות המנותקים מקהילתם ומשפחותיהם שפונו. צה"ל צריך לעלות להתקפה ולייצר רצועת ביטחון שתגן על היישובים ולא להיפך. היישובים לא יוכלו להמשיך לשמור על מדינת ישראל ללא התערבות מיידית של צהל ויצירת רצועת ביטחון מאסיבית עם ערבויות בינלאומיות". 


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה אנגלית

ערבים זה לזה:
ותיקי מנרה יתאחדו עם קהילתם
בזכות תרומת קלנועיות מנען והזורע

עשרות קלנועיות ייתרמו מקיבוצניקים לטובת מפונים ותיקים שאיבדו את הניידות שלהם מאז הפינוי מביתם. ותיקי מנרה, שפונו מביתם לקיבוץ גדות עקב הלחימה בצפון, קיבלו בימים האחרונים מספר קלנועיות שתרמו עבורם משפחות מהקיבוצים נען והזורע לטובת הקלה בניידותם. מנהלת מחלקת מעורבות בחברה בתנועה: "נירתם לכל פנייה של מפונה ישראלי, קיבוצניק או עירוני, שזקוק לקלנועית כדי לשמור על שגרת חייו במהלך תקופת הפינוי"
ותיקי מנרה נהנים מהתרומה ומהחבירה לקהילה בקיבוץ גדות. צילום: יוחאי וולפין
ותיקי מנרה נהנים מהתרומה ומהחבירה לקהילה בקיבוץ גדות. צילום: יוחאי וולפין

היוזמה לתרום קלנועיות נולדה בכדי לאפשר לוותיקי וותיקות מנרה שעד כה שהו בבית מלון בטבריה, עקב בעיות ניידות, להתאחד עם כל מרבית הקהילה שמתארחת בקיבוץ גדות ולהיות מסוגלים להתנייד בין בתי המגורים, להגיע אל חדר האוכל או אל המרפאה המקומית. יוחאי וולפין, מנהל הקהילה של מנרה, מספר: "החסם העיקרי שמונע מוותיקי מנרה להגיע לגדות הוא המחסור בקלנועיות. במנרה הם פחות נדרשו לניידות הזו וגם מזג האוויר פחות חם. לשמחתי התנועה הקיבוצית ואנשים טובים נוספים פתחו את הלב וזה מאוד עוזר ומשמח".

שיר גורן מנהלת מחלקת מעורבות בחברה והמרכז הלוגיסטי (מרלו"ג) של התנועה הקיבוצית מסבירה כי "מעבר לטראומה של הפינוי, המטרה הייתה לתת לוותיקי מנרה מענה מיידי על מנת לסייע להם להצטרף אל כלל הקהילה בגדות. שתי הקלנועיות נתרמו על ידי חברים מהקיבוצים נען והזורע, תוקנו באהבה על ידי אלון ישראל במוסך הקלנועיות של קיבוץ גן שמואל, שונעו אל גדות על ידי גיל שחם מקיבוץ מגידו שמתנדב במסירות במרלו"ג התנועתי והתקבלו בשמחה רבה בצפון. אנו נירתם לכל פנייה של מפונה ישראלי, קיבוצניק או עירוני, שזקוק לקלנועית כדי לשמור על שגרת חייו במהלך תקופת הפינוי. אני מזמינה עוד תורמים להצטרף למיזם החברתי החשוב הזה".

יובל מור מנהל המרכז הלוגיסטי של התנועה הקיבוצית אומר כי "במרכז הלוגיסטי אנחנו לא רק תומכים ומסייעים לקהילות המפונות באשר הן, אלא גם מייצרים הזדמנויות ופרויקטים שיתופיים, ובשורה התחתונה מאפשרים עשייה מהירה ופותרים כל בעיה".


פייסבוק התנועה

תמונת השבוע: קליטה (גם) בזמן מלחמה

החברים והחברות החדשים בעין השלושה בתמונה קבוצתית
החברים והחברות החדשים בעין השלושה בתמונה קבוצתית

תמונת השבוע שלנו מגיעה הפעם מקהילת קיבוץ עין השלושה, שקלטה השבוע שמונה חברים וחברות חדשים, וזאת חרף העובדה שהמלחמה עדיין לא הסתיימה והם מפונים מביתם מאז אותה שבת נוראה של השבעה באוקטובר. באותה שבת, חדרו כ-90 מחבלים לקיבוץ המרוחק 2.5 ק"מ מהגדר המקיפה את רצועת עזה וממולו חאן יונס. המחבלים הארורים בזזו, ירו, שרפו בתים ורצחו 3 מחברי הקיבוץ ואמא של חברת קיבוץ שהגיעה להתארח בחג. לפני כחודש ימים עברו חברי הקהילה למגורים זמניים בנתיבות, לאחר חמישה חודשים שבהם שהו במלון באילת אליו פונו.

קבלה לחברות בקיבוץ כוללת בנוסף לאבחונים השונים גם שנת מועמדות אותה השלימו 8 החברים החדשים, שאיתם גם 6 ילדים (בינתיים) באילת. לאחר שחברי הקיבוץ הצביעו בעד ברוב גדול, הם הצטרפו באופן רשמי לקהילה המונה 320 איש ו-92 ילדים.

יוסי לוי, רכז צמיחה דמוגרפית בעין השלושה, מספר: "זה אירוע מרגש ולא מובן מאליו. צוות צמ"ד ממשיך בתהליכי הקליטה לחיזוק הקהילה, גם ודווקא בעת הזו". ומנהלת הקהילה, שירי אביב, הוסיפה: "זהו רגע היסטורי ומרגש, קבלתם לחברות של 8 חברים חדשים מעוררת גאווה ובעיקר נותנת הרבה תקווה בעת הזו. מעל 90% מהקהילה נמצאים יחד בפתרון הקהילתי, וקהילת עין השלושה חזקה, מתחזקת ותחזור הביתה חזקה אף יותר".


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה אנגלית

יעקב בכר מונה לתפקיד יו"ר משקי הקיבוצים

בכר, חבר מענית ויו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים הקיבוצים, ימלא את שני התפקידים במקביל ויחליף את דורון סט (יגור) שימשיך לכהן כיו"ר משק אנרגיה
"מכיר ומוקיר את פועלו של הארגון". יעקב בכר, צילום מחשבון הפייסבוק הפרטי
"מכיר ומוקיר את פועלו של הארגון". יעקב בכר, צילום מחשבון הפייסבוק הפרטי

חילופים בצמרת אחד הארגונים הכלכליים המרכזיים והחשובים של הקיבוצים: בחודש אפריל נבחר יעקב בכר לתפקיד יו"ר משקי הקיבוצים על ידי דירקטוריון משקי הקיבוצים הכולל 11 חברים וחברות. הוא מחליף בתפקיד את דורון סט שימשיך לכהן כיו"ר חברת 'משק אנרגיה' הציבורית הנשלטת על ידי משקי הקיבוצים. עד לבחירתו שימש בכר כדירקטור בארגון, וכשעלתה על הפרק החלפתו של דורון סט, הציג את מועמדתו ונבחר לתפקיד. הוא ימשיך לכהן במקביל בתפקיד יו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים הקיבוציים, הכוללת שמונה ארגונים כלכליים אזוריים, וכן כיו"ר קיבוץ מענית. בעבר כיהן כמנכ"ל החברה הממשלתית להגנת המצוק החופי, כמנכ"ל התאחדות מגדלי בקר, כמנכ"ל מפעלי גרנות, כיו"ר גלעם תעשיות מזון וכן ראש האגף להתיישבות במשרד הביטחון ועוזרו של שר הביטחון לענייני התיישבות.

משקי הקיבוצים הינה אגודה שיתופית חקלאית (אגש"ח) אשר הוקמה בשנת 1996. החל משנת 2003 פעלה האגודה כארגון קניות ארצי של התנועה הקיבוצית, הקיבוצים וחברי הקיבוצים בישראל. כיום הקבוצה פועלת כגוף אחזקות בעל איתנות פיננסית והון עצמי של מעל ל-2 מיליארד ש"ח. לאגודה 284 חברים, מתוכם 279  קיבוצים מכל הזרמים ומושבים שיתופיים. הקבוצה כוללת תאגידים עצמאיים ייעודיים - המעניקים יתרונות אסטרטגיים בתחומים רבים ושונים: נדל"ן מניב, תכנון וניהול פרויקטים בתחום תשתיות ובנייה, ליסינג, תקשורת ופיננסיים, פתרונות מידע ותשלום, סחר וצרכנות. 

לאחר ההודעה על בחירתו, אמר יעקב בכר לעיתון זמן קיבוץ: "אני מכיר ומוקיר את פועלו של הארגון. מדובר בגוף עם אנשים כישרוניים ביותר שיודעים לעשות עסקים טובים מאוד, ואני עוד חוליה בשרשרת הזאת".


באנר משקארד

הזדמנות אחרונה להצטרף: קבוצות הכדורשת בקיבוצים מוזמנות לטורניר שהכנסותיו יתרמו למטה משפחות החטופים

בשבת הקרובה, 4.5, יתקיים בשער הנגב טורניר כדורשת קיבוצי לנשים ונערות שיוקדש להעלאת המודעות להשבת החטופים. לארגונו של הטורניר חברו במשותף התנועה הקיבוצית, מטה משפחות החטופים והמועצה האזורית שער הנגב והוא מיועד גם לקבוצות בליגה וגם לקיבוצניקיות שמעולם לא שיחקו. בואו לשחק או לעודד!
טורניר כדורשת
בואו לשחק ולתרום למטה משפחות החטופים

הטורניר נולד ביוזמתה של הילה ישעיהו מקיבוץ עינת אשר עוסקת בתחום הכדורשת כבר מספר שנים בארץ ובעולם. לדברי ישעיהו, "כל יום אני חושבת מה אפשר לעשות כדי לעלות את המודעות לנושא החטופים ולעשות עוד צעד כדי להחזיר את כולם חזרה אלינו". לאחר קליטתי לחברות בקיבוץ לפני כ-15 שנים, אחד מהפרויקטים המשמעותיים לחיבור הקהילתי היה הקמת קבוצת כדורשת קיבוצית, שיצרה חיבורים מרנינים בין ותיקות לנקלטות, בין צעירות למבוגרות. חיבור שרק ספורט קבוצתי יכול לעשות", מספרת הילה.

לדברי שיר גורן, מנהלת מחלקת מעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית, "הטורניר נקבע בתחילה לחול המועד כדי שכולם יוכלו להשתתף, אך לאור המצב הבטחוני והאיום האיראני המועד שונה ליום שבת הקרוב - 5.4. אנחנו מאמינות שהטורניר הוא אבן דרך להכנסת ספורט הכדורשת לקיבוצים כתחום משמעותי ולהפיכת הטורניר למסורת קיבוצית מידי שנה. יחד עם זאת, קיום הטורניר בשעה זו בה כולנו מתפללים לשלום החטופים ולהשבתם הינו רלוונטי ומשמעותי עבורנו מאי פעם, כחלק מהערבות ההדדית ושותפות הגורל בתמיכה במשפחות החטופים. אנו מזמינות את המתחרות יחד עם בני משפחותיהן להגיע לטורניר ולקחת חלק כרוח גבית למשתתפות במשחקים ולמשפחות החטופים".

הטורניר יתקיים באולם שער הנגב ויכלול שני סבבים: סבב בוקר (15:00 - 09:00) וסבב צהריים (20:00 - 14:00), בחלוקה לקבוצות של נערות / נשים ובשלושה מסלולים: מסלול היכרות למתחילות, מסלול חובבני ומסלול מקצועי. כל קיבוץ רשאי לרשום עד שתי קבוצות ועד 12 שחקניות בכל קבוצה. דמי השתתפות לקבוצה הם 600 ₪, וכאמור, הההכנסות מהטורניר יועברו בסיומו כתרומה למטה החטופים. לחצו כאן להרשמה לטורניר


באנר ביטוח חקלאי

הזמנה להצעת מועמדים ומועמדות לפרס "מפעל חיים" תשפ"ד של התנועה הקיבוצית

התנועה הקיבוצית קבעה נוהג חדש של הענקת פרס "מפעל חיים" לחבר.ת קיבוץ על עשייה רבת שנים שיש בה תועלת רבה לחברה בכלל, ולחברה הקיבוצית בפרט. הענקת הפרס תתקיים מדי שנה לקראת יום העצמאות של מדינת ישראל, ובשנה זו, תשפ"ד, יוענק הפרס בישיבת מועצת התנועה הקיבוצית הקרובה שתקיים בקיבוץ גשר בתאריך 09.05.24, ותוקדש לזכר של עדנה סולודר ז"ל
לוגו התנועה הקיבוצית עם סרט צהוב

המועמדים והמועמדות לקבלת הפרס יוצעו על ידי הציבור, וההכרזה על הזוכה תתבצע על ידי ועדת הפרס, עם תום כינוסה ביום ראשון, 5 במאי 2024. הוועדה מאוישת על ידי נגה בוטנסקי, אביב לשם, נועה יפת ואלעד אורמיאן. הדרישות להגשת ההמלצה הן כדלקמן:

* על הממליצים לקבל את הסכמת המומלצים להגשת מועמדותם.
* לא יציע אדם את עצמו.
* הפרס ינתן ליחידים או (במקרים חריגים) לשותפי הישג.
* הממליצים נדרשים ליידע את המומלצים כי קבלת הפרס תתקיים בישיבת מועצת התנועה בקיבוץ גשר, בתאריך 9.5.24.
* הצעת המועמד תעשה בתמציתיות של עד 3 פסקאות בפורמט WORD.
* יש לצרף להמלצה קורות חיים ופירוט על התרומה יוצאת הדופן - עד 2 עמודים.

שליחת ההמלצה על מועמדים תתבצע עד מוצאי שבת, 4 במאי 2024, בחצות. כתובת דוא"ל לשליחת ההמלצה לוועדת הפרס היא: mazkir@tkz.co.il


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה אנגלית

הזמנה לישיבת מועצת התנועה הקיבוצית (3/2024) לזכרה של עדנה סולודר ז"ל

לוגו התנועה הקיבוצית

ישיבת מועצת התנועה השלישית לשנת 2024 תתקיים ביום חמישי א' באייר תשפ"ד, 09.05.24, בשעה 10:00 בקיבוץ גשר, לזכרה של חברתנו עדנה סולודר ז"ל. שימו לב - הישיבה לא תשודר בזום!

על סדר היום

  1. דברים לזכרה של עדנה סולודר ז"ל – מוקי צור ואיתן ברושי.
  2. הענקת פרס מפעל חיים של התנועה הקיבוצית.
  3. אישור פרוטוקול מועצה 2/2024 מיום 29.02.24.
  4. תמונת מצב, סקירה ודרכי פעולה - קיבוצי הצפון.
  5. תמונת מצב, סקירה ודרכי פעולה - קיבוצי הדרום.
  6. אישור המלצת ועדת הגיוס הרחבה לבחירת רעיה בן אברהם (נען) לתפקיד משנה למזכ"ל – רינת פיין רז יו"ר ועדת הגיוס.
  7. אישור מינוי ניר מאיר לועדה להקלות במיסוי במקומו של זאב (ולוולה) שור.
  8. אישור החלפת חברים במזכירות התנועה הקיבוצית:
    איילת הריס (מבוא חמה) ראשת אגף חברה וקהילה - מחליפה את ענת מרלא.
    דגן לוין (צרעה), מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית - מחליף את גיל לין

מזכירי הקיבוצים/מנהלי הקהילות מתבקשים לוודא את השתתפותם של  צירי/ נציגי הקיבוץ  במועצה, המהווה, כידוע, את "אסיפת הקיבוצים" על כל המשתמע מכך. להזכירכם, כציר במועצה מטעם קיבוץ יכול לכהן רק מי ששמו מופיע בפנקס החברים של אותו הקיבוץ.


פייסבוק התנועה

עולים על המגרש

במסגרת קידום מנהיגות ומעורבות במרחב האזורי שהתנועה הקיבוצית מובילה, החל קורס הכשרה לחברי וחברות קיבוצים המכהנים כנציגי קיבוציהם במליאת המועצה האזורית. השבוע הם נפגשו בבית התנועה למפגש למידה והיכרות
יוצרים רשת קיבוצית והשפעה אזורית. משתתפי ומשתתפות הקורס בפעילות במפגש הפתיחה
יוצרים רשת קיבוצית והשפעה אזורית. משתתפי ומשתתפות הקורס בפעילות במפגש הפתיחה

‏במפגש, שנערך בבית התנועה הקיבוצית ביקום, למדו המשתתפות והמשתתפים על תפיסת התפקיד במליאת המועצה, יחסי הקיבוץ המליאה ונבחרות ונבחרי הקיבוץ, תפקידי מנכ״ל המועצה והיקפי ייעוץ משפטי במועצה אזורית, ועל היותם חלק מרשת של מאות צעירים משפיעים מהקיבוצים ברמה הארצית, האזורית והמקומית.

‏ליאור שמחה, מזכ״ל התנועה ברך את הנבחרת ואיחל להם הצלחה, לצד הבטחה שהתנועה הקיבוצית כאן לעזרה כבית מקצועי. רותם שניצקי מובילת הקורס מטעם אגף צעירים בתנועה הדגישה את חשיבות הלמידה המקצועית של נבחרות ונבחרי הציבור בקיבוצים ובניית רשת שותפים. 

תודה למרצות שהגיעו למפגש - ד״ר אורית דיניסמן, דבורית נבו ומורן יצחקי ולדקלה רוזנשטיין-שלומי שמנהלת ומנחה את הקורס.


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה עברית

החברים מוזמנים ל״שיחת קיבוץ״

פודקאסט חדש - "שיחת קיבוץ" - עלה לרשת בהפקת All in ובשיתוף יד יערי ויד טבנקין. את הפודקאסט מגישים רעות מישור (דליה) וחן מענית (הזורע), שני עוזבי וחוזרי קיבוץ, היוצאים למסע בעקבות 7 באוקטובר בנבכי הסיפור הקיבוצי, בניסיון לבחון ולעדכן אותו, בשעה הכי דרמטית של התנועה הקיבוצית מאז 1948
רעות מישור וחן מענית. מזמינים לשיחת קיבוץ
רעות מישור וחן מענית. מזמינים לשיחת קיבוץ

בפרק הראשון מתארחות האחיות סיון קלינגבייל (העורכת הראשית של TheMarker) וד״ר שני קלינגבייל שילה, בנות קיבוץ ניר עוז, שמדברות על הילדות בקיבוץ, על השבת השחורה, על הבית שחרב ועל מה שהוא מסמל בשבילן ועל המאבק הבלתי מתפשר להחזרת החטופים. שיחה כנה בה הן מספרות על הספר שהן כותבות בימים אלה ניר עוז, במסגרת פרויקט הנגב המערבי. וגם, על איך בשניות, למרות שהן לא בקיבוץ כבר יותר מחצי חיים, הן חזרו הביתה, גם אם בתחושה בלבד, למקום היחיד שגורם להן להרגיש בית, ומסייעות בכל מה שצריך כחלק מקבוצה של בנות ובני קיבוץ שעזבו או נשארו נרתמו לעזור לקיבוץ, שרבע ממנו הושמד, אבל יבנה מחדש.

הפרק זמין לצפייה ביוטיוב: לחצו כאן ולהאזנה באפליקציית ספוטיפיי: לחצו כאן


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה