דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

יוצרים מתוך הכאב

בקיבוץ נען השיקו לאחרונה את "מתוך השבר" - תערוכה חדשה בה מציגים יוצרים ואמנים מהקיבוץ את מה שיצרו בעקבות השבעה באוקטובר. אוצרי התערוכה הם גבי נאור וגיל גלוטמן
יוצרים מתוך השבר. צילום: לימור אגמון
יוצרים מתוך השבר. צילום: לימור אגמון

התערוכה קמה במקום אשר מיועד להריסה לקראת בניה חדשה ועוסקת בשבעה באוקטובר. 17 יוצרים מקומיים מציגים בה וכל אחד נתן את הביטוי שלו לכאב, עצב ותקווה.

כך כתבה חברת הקיבוץ עפרי קרן על התערוכה: "בימים בהם נגמרות המילים, מתייבשות הדמעות ונדמה שיורד מסך על הלב כי גם הוא לא יכול להכיל יותר את הכאב. בימים אלו נדמה שהדבר החשוב ביותר הוא לתעל את הכאב. כל אחד בדרכו. יש שיביעו אותו באמצעות כתיבה יוצרת, יש כאלה שבאמצעות שיחה משחררת, יש שירקדו או ינגנו את הכאבם החוצה, ויש שיביעו את תחושותיהם דרך האמנות,יציירו, יפסלו, יסרגו, יצבעו, ישייפו ויתנו לכאבם דמות, צורה וצבע. במהלך שלושת החודשים האחרונים מצא כל אחד מאיתנו את הדרך לעבד, להדחיק או לעכל את אסון השבעה באוקטובר. אין לנו באמת ברירה, אחרת נשתגע.תערוכה מרגשת זו שנוצרה מתוך השבר הגדול היא כאב היצירה של אמנים מקומיים רבים. כל כך יפה בכאבה. מי ייתן שלמרות השבר נצליח כולנו להשתקם ולצמוח".

התערוכה פתוחה בימים שני וחמישי בשעות 16:00 - 18:00, ובשבת בשעות 10:00 - 12:00. ניתן לבקר בתערוכה במהלך כל היום (גם בחשיכה), אך הצריף פתוח רק בשעות הפתיחה. ב-waze: דשא חתונות, קיבוץ נען.

לחצו כאן לצפייה בתמונות מפתיחת התערוכה

הוספת תגובה חדשה