דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

טקס ט"ו בשבט המסורתי בבינ"ה - מנכ"לית התנועה: "בהביטי על הארץ בה גדלות בנותי, אני רואה את היחס ההרסני שלנו לארצנו ודואגת"

ראש העיר חולדאי: "בפעילותה של בינ"ה, המתקיימת לא רק בין כותלי הישיבה אלא גם מחוצה לה עם ילדי השכונה - מוכיחה הישיבה שבתוך עמה היא יושבת ואותו היא באה לשרת וגם בכך ייחודה"
טקס ט"ו בשבט המסורתי בבינ"ה - מנכ"לית התנועה: "בהביטי על הארץ בה גדלות בנותי, אני רואה את היחס ההרסני שלנו לארצנו ודואגת"

כמדי שנה בט"ו בשבט מציינים בבינ"ה את יום ההולדת לישיבה החילונית בדרום תל אביב, בטקס ובפעילות בטבע לילדי בתי הספר והצהרונים בשכונות דרום העיר. 

הטקס התקיים במעמד ראש עיריית תל אביב יפו מר רון חולדאי, מנכ"לית התנועה הקיבוצית הדס דניאלי ילין, המשנה למזכ"ל התנועה גיל לין, מנכ"ל גני יהושע עובד קונה ומכובדים נוספים ובהנחיית ערן ברוך, מנכ"ל בינ"ה - התנועה ליהדות חברתית מבית התנועה הקיבוצית. במרכזו של הטקס נטע ראש העיר ביחד עם ילדי בית הספר "הדקל" עץ תאנה מזן מיוחד אשר הובא מהצפון, כחלק מסדרת עצי פרי אשר מנסים לשוב ולהפיצם ברחבי הארץ. בנאומו אמר חולדאי: "אני מברך את הישיבה החילונית של תל אביב יפו ליום הולדתה ה-12 ומאחל לה הצלחה בפעילותה החינוכית העשירה. בפעילות הזאת - המתקיימת לא רק בין כותלי הישיבה אלא גם מחוצה לה עם ילדי השכונה - מוכיחה הישיבה שבתוך עמה היא יושבת ואותו היא באה לשרת וגם בכך ייחודה". 

הדס דניאלי ילין מנכ"לית התנועה הקיבוצית בירכה ואמרה בין היתר: "כילדה בערד, נסעתי מדי שנה לנטוע עצים בלב המדבר כדי להפריח את השממה (כמובן, מדי שנה ראינו את השתילים הנבולים מהשנה שעברה עומדים נכלמים); חרשתי את הארץ בטיולים מדי שבוע, נסעתי לעבוד בחקלאות בקיבוצים, הסתובבתי עם מגדיר צמחים בתיק ובאופן כללי הטבע היה חלק בלתי נפרד מחיי. היום, אני אמנם חברת קיבוץ המקיים בעצמו את כל הערכים הללו, אך בהביטי על הארץ בה גדלות בנותי, אני רואה את היחס ההרסני שלנו לארצנו ודואגת. איפה הילדים והנכדים שלנו יטיילו? איזה אוויר הם ינשמו? איזה מים הם ישתו? באיזה נחל הם יוכלו להשתכשך? מי יגדל להם את הפירות והירקות ואיפה? איזה מזג אוויר יפקוד אותם?
כל אלו שאלות שרק אם נקדיש להן זמן ומחשבה היום, לאור הערכים שחג זה בפרט והתרבות היהודית בכלל מציבים בפנינו- יקבלו מענה חיובי ונכון גם לדורות הבאים. נכון, דבר זה דורש מאיתנו מאמץ ומשאבים אבל זוהי השקעה משתלמת בקשר שבין אדם ואדמה".

ערן ברוך מנכ"ל בינ"ה בירך ואמר על הקשר של בינ"ה לט"ו בשבט כי זהו "מועד של צמחיה והתחדשות, מועד של הד - מסורת המשנה הקדומה, מועד ציוני של בניין הארץ נטיעה והשתרשות. מועד שהוא מחווה לכנסת ישראל ולדמוקרטיה היהודית". 

עוד במהלך היום התקיים סדר ט"ו בשבט בהשתתפות אורחי הטקס ובהנחיית מוקי צור ומור שמעוני, בצירוף חוברת שנערכה והופקה לאירוע זה, ופעילויות בטבע בהדרכת חניכי מכינת בינ"ה לילדי בתי הספר הדקל ושבח מופת וילדי הצהרונים יפו ג', נווה עופר ועוד. 

הוספת תגובה חדשה