דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

זוכרים ומזכירים: 21 שנים לאסון המסוקים

כמדי שנה אירח בית הספר הר וגיא, הסמוך למקום התרסקות המסוקים בין קיבוץ דפנה למושבי שאר יישוב, יום עיון וטקס הזיכרון בהר וגיא, התקיים בהשתתפות הורים ובני משפחות הנופלים, אישי ציבור ובראשם הרמטכ"ל גדי אייזנקוט ושר החינוך נפתלי בנט, ח"כ שולי מועלם רפאלי (שבעלה הראשון נהרג באסון), מאות תלמידים וחניכי מכינות קדם צבאיות, חיילים ומפקדים.
זוכרים ומזכירים: 21 שנים לאסון המסוקים

עשרים ואחת שנים עברו מאז אותו לילה נורא בו אירע אסון המסוקים בשמי הגליל העליון, בו נהרגו שבעים ושלושה (73) חיילים ומפקדים, שהיו בדרכם למוצבי צה"ל בדרום לבנון. כמדי שנה אירח בית הספר הר וגיא, הסמוך למקום התרסקות המסוקים בין קיבוץ דפנה למושב שאר יישוב, יום עיון וטקס זיכרון בהר וגיא בהשתתפות הורים ובני משפחות הנופלים, אישי ציבור ובראשם הרמטכ"ל גדי אייזנקוט ושר החינוך נפתלי בנט, ח"כ שולי מועלם רפאלי (שבעלה נהרג באסון), מאות תלמידים וחניכי מכינות קדם צבאיות, חיילים ומפקדים.
ראש מועצה אזורית הגליל העליון גיורא זלץ פתח את יום העיון בהבעת הערכתו הגדולה למשפחות הנופלים, אשר לצד האבל והכאב העצומים בחרו להמשיך לחיות, ליצור ולמצוא אושר בחייהם. זלץ הוסיף "גם היום אנחנו נדרשים להילחם על ביטחונה של מדינתנו, ולומר אנחנו כאן כדי להישאר. המטרה של כולנו היא לנתב את ערכי הגבורה, היצירה והמסירות שנדרשו להקמת המדינה ולביסוסה, לחיזוקה של חברה ישראלית, בה ערכי הדמוקרטיה, והאחווה עם החלש, האלמנה, הגר והיתום הם הערכים השולטים". 
אסתי לניר אימו של סגן דביר לניר ז"ל דיברה על הזמן שחלף, "אנו מרכינים ראש בעצב ובגאווה, זוכרים ומזכירים את יקירינו שנפלו על הגנת המדינה. בן הזקונים שלנו היה בן 6 כשאחיו הגדול נפל, וכיום הוא סטודנט ממש כאן, במכללת תל-חי, ויש בכך סמליות", ציינה.

רחל רבין-יעקב (93) אשת חינוך ותיקה בהר וגיא דיברה בפרספקטיבה של מתש"ח לתשע"ח, על ימי ראשית ההתיישבות בגליל העליון, והחשיבות של התיישבות לאורך הגבולות, לחיזוק המדינה. שר החינוך נפתלי בנט אמר לתלמידים כי "המוות לא הבחין בין הלוחמים שעלו על המסוקים. על אותו מסוק היו אנשים מכל גווני החברה הישראלית, ימין ושמאל, חילוניים ודתיים. דווקא בתקופה הזו, שיש קיטוב בחברה, צריך לזכור שויכוחים בתוך המשפחה זה בסדר כל עוד זו נשארת משפחה. אנחנו משפחה אחת גדולה. המאבק על העמדות צריך להיות מאבק על עמדות, ולא אחד בשני".

הרמטכ"ל גדי אייזנקוט דיבר על הנופלים, שהיו תבנית נוף מולדתנו. בן העיר ובן הכפר והקיבוץ. חילוני ודתי, בדואי, דרוזי ויהודי. כולם יחד כולם אוהבי הארץ שפעלו בתחושת אחריות ומחויבות משותפת להבטחת בטחון מדינת ישראל". הוא התייחס לשקט הביטחוני, ואמר כי "מבעד לשקט ממתינים אתגרים רבים. ארגון הטרור חיזבאללה מפר את החלטות מועצת הביטחון של האו"ם. מול האיומים האלו צהל פועל יום וליל להבטיח את המוכנות, את ההרתעה. אנו נעשה כל שיידרש לשמור על הגבול הצפוני של ישראל בטוח ושקט".

הוספת תגובה חדשה