דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

התקצוב ממשרד הבטחון לקיבוצים המאמצים חיילים בודדים יעלה

אחרי שיח ממושך עם גורמי המקצוע במשרד הביטחון שנמשך, יעלה התשלום החודשי המשולם על ידי הצבא ומשרד הביטחון לקיבוצים על אימוץ חיילים בודדים.
יעל אייזנר: "הרגע הזה בו שלטונות הצבא ומשרד הביטחון מבינים שאימוץ בקיבוץ אינו עוד מיטה חמה לחיל אלא בית מחבק דואג ואוהב במלוא מובן המילה, הוא רגע של נחת".

יעל אייזנר "האמא של החיילים הבודדים"
יעל אייזנר "האמא של החיילים הבודדים"

הישג משמעותי נרשם השבוע בגזרת החיילים הבודדים - הצוות התנועתי הכולל את יעל אייזנר – "האמא של החיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית" (הממונה על התחום בתנועה הקיבוצית), גלעד בכרך (גזבר התנועה) ואסיף איזק (ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה), הצליחו אחרי שיח שנמשך כשנה עם גורמי המקצוע במשרד הביטחון שנמשך, להעלות את התשלום החודשי המשולם על ידי הצבא ומשרד הביטחון לקיבוצים על אימוץ חיילים בודדים.

אייזנר מציינת בגאווה כי "גם למשרד הביטחון ברור כי התשלום לא מכסה את עלויות הדיור והמחיה של החיילים הבודדים, וכאשר הם שוכרים לחיילים בודדים דירות בערים ברחבי הארץ התשלום הוא גבוה בעשרות אחוזים. למרות זאת, התשלום החודשי לא עודכן מזה מספר שנים, זאת למרות העליות הקבועות בעלות החיים בישראל, ולפני שנתיים אף ירד ב 10 ש"ח לכל חייל בחודש, זאת כאמור למרות שהקיבוצים משקיעים מעל ומעבר והרבה יותר מהסכום המשולם. עבור הקיבוצים והתנועה הקיבוצית זוהי מסורת של למעלה מעשרים שנים של מעורבות בחברה ותרומה לחיילים הבודדים לצה"ל ולמדינה כולה, מבחינתנו זו משימה ציונית ממדרגה ראשונה".

לדברי אייזנר, למרות השיח המאתגר סוכם לבסוף כי הסכום החודשי יעלה ב-8% וצפוי עוד לעלות במעט בחידוש החוזה שיחול במרץ 2018.

אייזנר: "הרגע הזה בו שלטונות הצבא ומשרד הביטחון מבינים שאימוץ בקיבוץ אינו עוד מיטה חמה לחיל אלא בית מחבק דואג ואוהב במלוא מובן המילה, הוא רגע של נחת . יחד עם זאת אל לנו "לנוח על זרי הדפנה", לפנינו אתגרים רבים של שיפור וחיזוק תשתיות בחדרי החיילים, חידוש ציוד ועמידה בסטנדרטים גבוהים שלא כל הקיבוצים עומדים בהם. העלאת התשלום החודשי בהחלט תהייה מקור להשלמות אלו".

אסיף איזק מנהל אגף צעירים ומעורבות בחברה בתק"צ מוסיף ואומר: "את המשימה שלנו לאימוץ חיילים בודדים לקחנו לעצמנו התנועה הקיבוצית כבר לפני למעלה משני עשורים, פרס ישראל בו זכה צביקה לוי הינו לא מעט בזכות עשרות רבות של קיבוצים ומאות קיבוצניקים שעושים עבודת קודש באימוץ הבודדים, והיום תיקנו מעט את הדורש תיקון מבחינת התשלומים. במקביל נמשיך להעמיק ולהרחיב את הפרויקט ולסייע בידי הקיבוצים להעמיד את התנאים הנאותים. זהו אחד הביטויים המרגשים בהם התנועה הקיבוצית בשקט ובצנעה מעורבת בחברה הישראלית והופכת את המדינה שלנו למקום שטוב לחיות בו - גם אם אתה חיל בודד".

אייזנר מסכמת את התהליך ב"תם ועוד לא נשלם. יחד עם רכזי החיילים הבודדים שעושים עבודה נפלאה יום יום לאורך השנה נמשיך לטפח את הפרויקט את מפעל חייו של צביקה להרחיבו ולהעמיקו".

הוספת תגובה חדשה