דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

התנועה הקיבוצית בקריאה לקבינט: אסור לפספס את ההזדמנות להסכם שחרור החטופים

ישיבת מזכירות התנועה הקיבוצית הראשונה בהנהגת מזכ"ל התנועה החדש ליאור שמחה התקיימה ביום ראשון בקיבוץ בארי, מספר שעות לפני ישיבת קבינט המלחמה המצומצם שבה דנו בפרטי ההסכם לשחרור החטופים. במהלך הישיבה הוסכם על ניסוח הודעה לתקשורת ובה קריאה ש"לא למסמס ולא לפספס את ההזדמנות לעסקה לשחרור החטופים והשבתם הביתה. לחטופים אין יותר זמן"
מזכירות התנועה בסיור בבארי בהובלת עמית שלוי שהתקיים בתום הישיבה הראשונה בהובלת המזכ"ל ליאור שמחה
מזכירות התנועה בסיור בבארי בהובלת עמית שלוי שהתקיים בתום הישיבה הראשונה בהובלת המזכ"ל ליאור שמחה

בתחילת הישיבה נתן ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, סקירה על יישוביו שעברו בחודשיים האחרונים למגורים זמניים לאחר השהות במלונות, ואחריו סיפר מזכיר קיבוץ בארי המארח, גילי מולכו, על האתגרים הרבים עמם מתמודד הקיבוץ, שצפוי לעבור בעוד מספר חודשים למעין "קיבוץ חדש" שנבנה עבורו בקיבוץ חצרים שפתח את ביתו. הוסיפו לדיווח גם ח"כ אלון שוסטר, ורם שפע, איש הקשר אל מנהלת תקומה, אשר ציינו כי השיקום, הן של הקיבוצים והן של הקהילות והחברים והחברות יארך זמן רב ויורכב מהרבה מאוד פתרונות קטנים.

עבור מזכ"ל התנועה ליאור שמחה הייתה זו ישיבה ראשונה בהובלתו עם פורום מזכירות התנועה. שמחה פרש את שלושת העוגנים שלו לעבודת התנועה בחודשים הבאים: מעורבות עמוקה בשיקום קיבוץ וקהילות הנגב המערבי וגבול הצפון, מעורבות עמוקה במאבק משפחות החטופים ועבודה שוטפת של מחלקות ואגפי התנועה במגוון הרחב של חיי הקיבוץ, בתוך כך גם צפויים מאבקים ציבוריים על שמירת האינטרסים וזכויות החברה הקיבוצית. שמחה ציין כי הוא רואה את התנועה לוקחת הובלה בשורה ארוכה של נושאים עבור הקיבוצים. נטע קדם מנכ"לית התנועה הוסיפה כי בשבועות הקרובים "נתרגם" את הדגש החזק על עזרה ליישובי הגבולות בתוכנית העבודה של האגפים והמחלקות.

ישיבת המזכירות נערכה שעות לפני ישיבת קבינט המלחמה המצומצם שבה דנו בפרטי ההסכם לשחרור החטופים. בהקשר לכך נוסחה הודעה לתקשורת ובה קריאה ש"לא למסמס ולא לפספס את ההזדמנות לעסקה לשחרור החטופים והשבתם הביתה. לחטופים אין יותר זמן".

בתום הדיון יצאו המשתתפים לסיור שהוביל חבר בארי עמית שלוי בין שכונות בתי החברים, השרופים, הפגועים, היכן שאך לפני חמישה חודשים נרצחו באכזריות כל כך הרבה חברי קהילה יקרים ואהובים, ועוד עשרות נחטפו לעזה

הוספת תגובה חדשה