דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"אנחנו עומדים על סף משבר תברואתי שאינו מתחשב בגבולות מדיניים"

ראשי הרשויות של עוטף עזה במכתב לראש הממשלה ושר הביטחון- "בעקבות צמצום אספקת החשמל לרצועת עזה, זורמים לאזורינו כמויות ביוב שיזהמו את הנחלים ואת מי השתיה של תושבי עוטף עזה והדרום כולו. אנחנו עומדים על סף משבר תברואתי שאינו מתחשב בגבולות מדיניים".
אלון שוסטר, ראש מועצת שער הנגב
אלון שוסטר, ראש מועצת שער הנגב

מכתב משותף של חמשת רשויות העוטף- שער הנגב, שדרות, חוף אשקלון, שדות נגב ואשכול, שנשלח לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן, מבקשים ראשי הרשויות מהממשלה להקדים תרופה למכה ולמנוע את המשבר בתברואתי המתדפק על סף דלתנו.

מתוך המכתב: 
"מדובר במצב אבסורדי בו מדינת ישראל משקיעה משאבים מדיניים וכספיים אדירים בשמירה על בטחון חיי תושבינו בעוד שבו בעת 90,000 קוב של ביוב מעזה, זורם למערכת המים של האזור. כתוצאה מהמצב הזה קרס מתקן ההתפלה באשקלון האחראי לאספקת חמישית ממי השתייה של אזרחי מדינת ישראל."

"אנחנו כראשי רשויות העוטפות את רצועת עזה, מודעים היטב למורכבות הסוגיה העזתית על כל נגזרותיה ואנחנו סמוכים ובטוחים כי שלל שיקולים אסטרטגיים עמדו מול עינכם בעת קבלת ההחלטה. מדובר בסכסוך פלסטיני פנימי שקורבנותיו הם תושבי רצועת עזה. עלינו לעשות מה שביכולתנו על מנת למנוע את האפשרות שסכסוך זה יפגע באופן ישיר וקשה בתושבי עוטף עזה והדרום. בלא יינתן פתרון יסודי וארוך טווח למשבר התברואתי שמתדפק על סף דלתנו, אנו עתידים להתמודד, בנוסף לאיומי המנהרות והטילים, גם ממחלות, זיהום הים והחופים, זיהום מי השתיה וזיהום מי החקלאות באזור".

הוספת תגובה חדשה